۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰

وقتی غمگین و تنها هستید، چه باید بکنید؟

وقتی غمگین و تنها هستید، چه باید بکنید؟

کتاب «چه باید بکنم وقتی غمگین یا تنها هستم» نوشته جیمز.جی. کریست با ترجمه حسین مسنن فارسی به نوجوانان کمک می‌کند تا بر احساس تنهایی و افسردگی خود غلبه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هر کسی ممکن است بعضی وقت‌ها احساس تنهایی و اندوه کند. آیا تا به حال شده که بهترین دوستتان به محلی دیگر برود؟ آیا شده که در مدرسه کسی با شما دعوا کند؟ تا به حال نگران این بوده‌اید که آیا کسی شما را دوست دارد یا نه؟ آیا تا به حال بدون دلیل غمگین بوده‌اید؟... «چه باید بکنم وقتی غمگین و تنها هستم» کتابی است برای نوجوانان که به کمک می‌کند بر اندوه و تنهایی خود غلبه کنند.

این کتاب دو بخش و 10 فصل را‌ دربرمی‌گیرد. بخش نخست «چه باید بکنم وقتی غمگین و تنها هستم» بر احساس غم و تنهایی تمرکز دارد که بیشتر بچه‌ها هر از گاهی آن را تجربه می‌کنند. فصل اول در مورد مسایل کوچک و بزرگی است که موجب غمگینی و تنهایی بچه‌ها می‌شود. همچنین در این فصل به واکنش‌های افراد مختلف در روبه‌روشدن با این احساسات دردناک نیز اشاره شده است.

«غم‌کش‌ها» شامل 10 مهارت است که بچه‌ها در خانه، مدرسه یا هرجای دیگر برای غلبه بر غم میتوانند امتحانش کنند. فصل سوم به ارائه یک سری تمرین‌های نوشتاری می‌پردازد که با آن می‌توانیم احساسات خود را کنترل کنیم. در فصل چهارم، پیشنهاداتی درباره پیداکردن دوست را شامل می‌شود و مهارت‌هایی را به ما آموزش می‌دهد که به کمک آن می‌توانیم دوست خوبی برای دیگران باشیم و با آنها بهتر ارتباط برقرار کنیم.

بخش دوم بر احساسات عمیق‌تر غم و تنهایی متمرکز است. احساساتی که مشکل بتوان به تنهایی از عهده آنها برآمد. فصل پنجم درباره داغ دیدگی یا احساس غمگینی عمیقی است که وقتی یک اتفاق خیلی دردناک می‌افتد به ما دست می‌دهد. در ششمین فصل درباره افسردگی صحبت شده است. یکی از انواع خاص اختلال افسردگی با عنوان «اختلال دوقطبی»، موضوع فصل هفتم است.

فصل هشتم از کتاب «چه باید بکنم وقتی غمگین یا تنها هستم» درباره بعضی مشکلات بزرگی صحبت می‌کند که می‌تواند با غمگینی یا تنهایی طولانی مدت یا افسردگی در ارتباط باشد. در این فصل مطالبی درباره پرخاشگری، اختلالات تغذیه، مواد مخدر ... می‌آموزیم.

در نهمین فصل درباره «احساس خودکشی» صحبت شده و اینکه اگر چنین حسی داشتیم بهتر است درباره آن با دیگران صحبت کنیم و از کسی که به ما نزدیک است کمک بگیریم. دهمین و آخرین فصل درباره جلسات مشاوره است و این‌که اگر مشکلات ما آن‌قدر بزرگ است که از کنترل ما خارج شده باید به یک مشاور مراجعه کنیم و از او کمک بگیریم.

کتاب «چه باید بکنم وقتی غمگین یا تنها هستم» نوشته جیمز.جی. کریست با ترجمه حسین مسنن فارسی را انتشارات پیدایش در 1500 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2133791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha