۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹

بیست و پنجمین همایش بین المللی بانکداری اسلامی برگزار می‌شود

بیست و پنجمین همایش بین المللی بانکداری اسلامی برگزار می‌شود

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری از برگزاری بیست و پنجمین همایش بین المللی بانکداری اسلامی در روزهای دهم و یازدهم شهریور ماه جاری با حضور هیاتی از بانک توسعه اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضوی امروز در نشستی خبری که در محل موسسه آموزش عالی بانکداری برگزار شد، افزود: موسسه عالی آموزش بانکداری وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی را با عنوان «نقد و بررسی سه دهه بانکداری بدون ربا در ایران و جهان» برگزار می نماید.

به گفته وی، محورهای اصلی این همایش ˈآسیب شناسی تجربه سه دهه اجرای قانون عملیات بانکی بدون رباˈ، ˈراهکارهای بهبود عملیات بانکداری بدون رباˈ و ˈبرنامه ریزی بانکداری اسلامی برای آیندهˈ است.

رضوی با بیان اینکه، قانون بانکداری اسلامی از سال 1363 در بانک های کشور اجرایی شده و ایران از کشور های مبدع این نوع بانکداری است، اظهار داشت: با این وجود بسیاری از کشور های اسلامی و غیر اسلامی در این زمینه از ایران جلوتر هستند.

رئیس موسسه عالی آموزش بانکداری تصریح کرد: بر همین اساس در این همایش تلاش شده تا از مخصصان حوزه و دانشگاه بهره گیری شود تا راه حل هایی برای توسعه این بانکداری اتخاذ شود.

یادآور می شود: همایش بانکداری اسلامی با حضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، هیاتی از بانک توسعه اسلامی(IDB )، اساتید حوزه و دانشگاه و تنی چند از صاحب نظران و اندیشمندان برگزار می شود.در این همایش، مقامات ارشد اقتصادی و بانکی کشور قانون عملیات بانکی بدون ربا را از دیدگاه علمی و نظری مورد نقد و تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

بیست و پنجمین همایش سالانه بانکداری اسلامی، دهم و یازدهم شهریور ماه 93 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.ibi.ac.ir مراجعه نمایند.همچنین در جریان برگزاری همایش ، نمایشگاه تجهیزات بانکداری الکترونیک با حضور بانک های تجاری دایر خواهد بود.

کد خبر 2356962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha