۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱

فانی:

رتبه بندی معلمان کشور در دستور کار قرار دارد/آزمون استخدامی معلمان پیش دبستانی برگزار نمی شود

رتبه بندی معلمان کشور در دستور کار قرار دارد/آزمون استخدامی معلمان پیش دبستانی برگزار نمی شود

اراک- خبرگزاری مهر: وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون نفر در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند گفت: ساماندهی معلمان کشور از طریق رتبه بندی آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر یک میلیون کارمند در این وزارتخانه فعالیت دارند که به لحاظ رشته و توزیع جغرافیایی مناسب، توزیع نشده‌اند. ما به دنبال ساماندهی وضعیت منابع انسانی در وزارتخانه هستیم.

وی افزایش اختیارات مدیران مدارس، بهره وری از امکانات و اعتبارات و تمرکز زدایی را از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش دانست و گفت: تمرکز زدایی موجب افزایش خلاقیت می شود.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت و سرمایه کشور بوده و در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: دولت یازدهم با بررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش به 750 مشکل رسیده که این مشکلات را بررسی و اولویت‌گذاری کرده و از بین آنها به 5 سیاست کلیدی رسیده است.

وی توسعه مشارکت دانش‌آموزان و اولیا را از مهم‌ترین این سیاست‌ها برشمرد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم توانمندی، انگیزه و اختیارات مدیران مدارس را افزایش داده و از این طریق به ارتقای مدیریت آموزشگاهی دست یابیم.

بودجه یک هزارمیلیارد تومانی آموزش و پرورش

وزیر دولت یازدهم به بودجه یک هزارمیلیارد تومانی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال جاری نسبت به مدت سال قبل لودجه اموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است اما با توجه به اهتمام دولت برای افزایش بودجه برای این قشر تاثیر گذار، این بودجه نیز تمی تواند هزینه های آموزش و پرورش را تامین کند.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن بودجه وزارت آموزش  پرورش از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه دانست و  بیان کرد: تمرکززدایی از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش در راستای افزایش خلاقیت در آموزش و پرورش است.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دولت یازدهم دارای یک راهبرد بزرگ بوده و دنبال ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است، گفت: هر چه آموزش و پرورش به سمت خلاقیت و نوآوری به ابعاد پرورشی،تربیتی، دینی و علمی حرکت کند و به جای تقویت حافظه به خلاقیت رو آورد می‌توان ادعا کرد آموزش و پرورش به کیفیت مطلوب رسیده است.

وی اظهار داشت‌: امروز سند تحول آموزش و پرورش کشور به عنوان سند مهمی مطرح و راهنمای علمی برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه امسال آموزش پرورش موفق شده از 130 راهکار سند تحول آموزش 40 راهکار را اجرایی کند، گفت: 99 برنامه ذیل این 40 راهکار نیز اجرایی شده است. آموزش وپرورش خود را آماده می‌کند در سال‌های آینده ابعاد دیگری سند تحول را پیاده‌سازی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  از آمادگی کامل این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی 93 - 94 و بازگشایی مدارس خبر داد و گفت:  آموزش و پرورش از هشت ماه قبل فعالیت برای بازگشایی موفقت آمیز مدارس را آغاز کرده و دراین راستا امکانات لازم در استانهای مختلف کشور فراهم شده است.

تا زمانی که ردیف استخدامی معلمان پیش دبستانی ایجاد نشودآزمون استخدامی برگزار نمی شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات معلمان پیش دبستانی گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال ردیف استخدامی است تا مشکل استخدام معلمان پیش دبستانی را حل کند و تا زمانی که این ردیف استخدامی ایجاد نشود نمی‌توان آزمون استخدام برگزار کرد.

فانی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به اهمیت ویژه آموزش و پرورش آگاه است و می‌داند این نهاد،‌ نهادی گسترده و تاثیرگذار در آینده کشور است یادآور شد: دولت تدبیر و امید به دنبال ظاهرسازی نیست و حل مشکل استخدام معلمان پیش دبستانی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 2359821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha