۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

مینایی:

نرخ سواد در استان مرکزی 84 درصد است/ آموزش بی سوادان در 3 دوره آموزشی

نرخ سواد در استان مرکزی 84 درصد است/ آموزش بی سوادان در 3 دوره آموزشی

اراک- خبرگزاری مهر: معاون سواد آموزی اداره کل اموزش و پرورش استان مرکزی بر مشارکت جمعی برای محو بی سوادی در جامعه تاکید کرد و گفت: نرخ سواد در استان مرکزی در سرشماری سال 1390 در کل جمعیت حدود 84 درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، خیر علی مینایی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با بی سوادی برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه هدف نهضت افراد 10 تا 49 سال هستند، افزود: این نرخ در جامعه هدف ما 94 درصد است که شش درصد بی سواد با جمعیت 48 هزار نفری داریم.

این مقام مسئول محو بی سوادی در جامعه را نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی و  افراد جامعه با نهضت دانست و بیان کرد: این مشارکت و همکاری راهی موثر در شناسایی و تشویف افراد بی سواد به آموزش و سواد آموزی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای اینکه از ظرفیت دستگاه های اجرایی و دولتی به منظور محو بی سوادی استفاده شود شورای تحت عنوان شورای پشتیبانی نهضت زیر نظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده که دستگاه های اجرای را موظف به همکاری با این نهاد کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد این شورا تشویق محور است، اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه ای موظف است افراد بی سوادی را آموزش های فنی و حرفه ای می بییند شناسایی کرد و برای آموزش های علمی و تحصیلی به ما معرفی کند تا در کنار حرفه آموزی سواد نیز آموزش داده شود.

این مقام مسئول ارایه آمار بی سوادان کشور را وظیفه مرکز آمار و تبلیغ و اطلاع رسانی در راستای آموزش و محو بی سوادی را وظیفه صدا و سیما دانست و بیان کرد: هر یک از دستگاه ها متناسب با فعالیت خود با این شورا همکاری می کنند.

آموزش بی سوادان در 3 دوره آموزشی

مینایی ادامه داد: دوره های که برای سواد آموزان برگزا می شود شامل دوره های سوادآموزی که آموزش های سه سال اول ابتدایی ارایه می شود، دوره انتقال که آموزش ها تا پایه ششم است و دوره تحکیم سواد است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از مشکلات پیش رو برای آموزش عدم استقبال افراد بی سواد است، ادامه داد: باید در این راستا فرهنگ سازی شود و همه افراد در این راستا وظیفه دارند.

وی آموزش اولیای بی سواد، آموزش کودکان و نوجوانان زیر 20 سال و آموزش اتباع خارجه را از جمله طرح های در حال اجرای نهضت سواد آموزی دانست و بیان کرد: در سال 93 ،11 هزار و 278 نفر از اولیای بی سواد دانش آموزان از طریق سازمان سواد آموزس نهضت کشور معرفی شده اند.

مینایی بهره گیری از دانش آموزان برای شناسایی والدین بی سواد، تقویت نقش و مسئولیت مدیران مدارس و معلمان در ریشه  کنی بی سوادی و استفاده از ظرفیت های مدارس را از جمله اهداف این طرح دانست و بیان کرد: آمار اولیای بی سواد دانش آموزان در اختیار مدیران مدارس و معلمان قرار گرفته و هم اکنون در حال پالایش هستند.

کد خبر 2367113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha