۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵

با حضور وزیر آموزش و پرورش/

کلنگ 9 ساله کتابخانه مرکزی اراک به زمین زده شد

کلنگ 9 ساله کتابخانه مرکزی اراک به زمین زده شد

اراک- خبرگزاری مهر: در ششمین روز از هفته دولت کلنگ 9 ساله کتابخانه مرکزی اراک با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار مرکزی بر زمین زده شد. تا این زمین 9 سال رها شده مرکز شهر اراک به کتابخانه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر آموزش و پروش ظهر جمعه در این مراسم کتاب و کتاب خوانی را از مباحث مهم و مورد تاکید داست و گفت: ساخت کتابخانه مرکزی اراک که مردم 9 سال است که به دنبال ساخت آن هستند، در دولت تدبیر و امید کلید خورد.

وی با بیان اینکه از نظر شاخص مطالعه در سطح پایینی قرار داریم گفت: هم اکنون وضعیت کتابخوانی و سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست و باید تمهیداتی برای بهبود آن اندیشیده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید زمینه استفاده از امکانات فرهنگی برای همه فراهم شود، گفت: یکی از سیاستهای این وزارتخانه توسعه مشارکت است که در این راستا، مقدمات امضاء تفاهمنامه ای با شهرداری تهران فراهم شده که طی آن فضای مدارس در ساعات بعد از ظهر در اختیارمردم قرار می گیرد.

وی مشاهیر استان مرکزی را موجب افتخار ایران دانست و گفت: احداث کتابخانه مرکزی در این استان نوید تقویت کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه را می دهد.

استاندار مرکزی نیز  احداث کتابخانه مرکزی شهر اراک  را از تکالیف برنامه چهارم توسعه دانست و گفت: احداث این کتابخانه به همت دولت یازدهم صورت گرفته است و در این دولت نیز به اتمام می رسد.

محمد حسین مقیمی توجه به حوزه فرهنگ و معنویت را از اولویتهای دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهارداشت:  که امسال در این راستا اعتبارات مناسبی برای بهسازی و نوسازی بقاع متبرکه، مساجد و حوزه های علمیه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیتهای فرهنگی استان نیازمند بازنگری جدی است و این کار باید با بهره گرفتن از نظر متخصصان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه انجام شود.

گفتنی است کتابخانه مرکزی اراک در زمینی به مساحت شش هزار و 800 و با زیربنای 18 هزار و 448 متر مربع در هفت طبقه ساخته می شود. کل اعتبار ساخت این کتابخانه 280 میلیارد ریال تعیین شده و امسال 23 میلیارد به عنوان اعتبار اولیه برای احداث آن در نظر گرفته شده است.

این کتابخانه که دارای مخزن، آرشیو نشریات، قرائت خانه آقایان و بانوان، اتاق های محققین ، بخش نابینایان، امانت ، کودک و نوجوان، نگهداری کودکان ، کتابهای خطی، کتابهای کمیاب و اسناد دولتی و خدمات اینترتی خواهد بود، قرار است ، پشتیبانی کتابخانه های شهرستانهای تابعه را نیز انجام دهد.

سمعی و بصری، چند رسانه ای، فهرست نویسی و رده بندی، کلاس های آموزشی، نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، چاپخانه، تکثیر، تعمیر و صحافی، واحد عکاسی، سالنهای چند منظور، فضاهای اداری ، نمازخانه و پارکینگ از جمله قسمتهای پیش بینی شده برای این کتابخانه است.



 

کد خبر 2359841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha