۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

عاشوری:

غفلت از فعالیت های پرورشی هزینه های اجتماعی را افزایش می دهد

غفلت از فعالیت های پرورشی هزینه های اجتماعی را افزایش می دهد

اراک-معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارمرکزی گفت: غفلت از فعالیت های پرورشی و فرهنگی کانون ها و اردوگاه های آموزشی استان مرکزی به وجود آوردنده هزینه های اجتماعی و آسیب های آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عاشوری صبح شنبه در دویست و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، با بیان اینکه سوادآموزی یکی از عوامل ارزیابی توسعه یافتگی کشورها است، افزود: اگر شاخص های فرهنگی و اجتماعی به روز باشد، کشور به توانمندی لازم می رسد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی جایگاه مثبت و مهمی در عرصه های مختلف دارد، افزود: وضعیت کنونی استان مرکزی در بخش سوادآموزی و کاهش بی سوادی خوب بوده و با فعالیت های در حال انجام امیدواریم در آینده بوضعیت سواد به پوشش ۹۵ تا ۹۸ درصد در استان مرکزی برسد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مرکزی با بیان اینکه کانون های پرورشی و اردوگاه های فعالیت های زود بازده در استان بوده و منافع زیادی را برای آینده به دنبال دارد، اظهار کرد: صرف منابع مالی در آموزش و پرورش هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری زوده بازده و گاهی بلند مدت است.

عاشوری غفلت از این بخش پرورشی و فرهنگی را زمینه سازی هزینه های آینده دانست و اضافه کرد: در صورتی که به این بخش توجه نشود هزینه های آسیب های اجتماعی آینده افزایش می یابد.

تامین سه میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری برای فعالیت های فرهنگی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این جلسه که سه دستور کار طرح تجهیز و بهسازی کانون های فرهنگی و تربیتی استان، طرح مصباح الهدی و گزارش عملکرد انسداد مبادی بی سوادی بررسی شد، گفت: در این جلسه تامین سه میلیارد ریال از محل مازاد درآمد استانداری استان مرکزی برای انجام این فعالی ها تصویب شد.

شهریار فولادوند با اشاره به اینکه در سه شهر اراک، خمین و شازند کانون های فرهنگی تربیتی و اردوگاه وجود دارد، افزود: این اماکن فرهنگی پس از گذشت سال ها فعالیت و ارائه خدمات به دانش آموزان نیازمند بهسازی و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: با بیان مسایل و مشکلات این اماکن در جلسه شورای آموزش و پرورش تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی از اعتبارات استانی برای دستور کار اول این جلسه به تصویب رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس استان مرکزی، افزود: این طرح به معرفی ۱۴ معصوم با روش های مختلف آموزشی به دانش آموزان پرداخته و در این طرح نیز نقرر شد استانداری کمک لازم را در بخش تامین مالی انجام دهد.

فولادوند با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی یکی از دغدغه های نظام تعلیم و تربیت است، گفت: برای اطمینان از اینکه فردی از تعلیم و تربیت که حق همه اراد است، بازنمانده آموزش و پرورش فعالیت های مطلوبی انجام داده است.

وی با اشاره به گزارشی از فعالیت های انجام شده در این حوزه، افزود: آموزش و پرورش در دو بخش درون و برون سیستمی به پالایش افراد بی سواد پرداخته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در بخش درون سیستم با پالایش فردی دانش آموزان و تلفق با آمارهای ثبت احوال و سامانه سناد پیگیری های لازم برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل یا تارکین تحصیل انجام شده است.

فولادوند اظهار کردک دستگاه های مختلف اجرایی هم با برگزاری جلسات مختلف همکاری لازم در شناسایی افراد زیر پوشش خود که از نعمت خواندن و نوشتن بی بهره هستند و معرفی آنان به آموزش و پرورش در این امر همکاری کردند.

وی تصریح کرد: برای انجام فعالیت های تبلیغاتی در حوزه انسداد مبادی بی سوادی و آشنایی هرچه بیشتر اقشار جامعه با این مهم در جلسه شورای آموزش و پرورش اختصاص و تامین ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این بخش به تصویب رسید.

کد خبر 2495137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha