۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۰۴

مهدی زاده:

7 درصد بی سوادان زیر 50 سال سن دارند

7 درصد بی سوادان زیر 50 سال  سن دارند

اراک - خبرگزاری مهر: معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، بی سوادان مطلق کشور را نزدیک به 10 میلیون نفر( 9 میلیون و 700 هزار نفر) عنوان کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و 450 هزار نفر یعنی معادل هفت درصد، زیر 50 سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاده ظهر پنجشنبه در نشست بررسی اولویت های کاری سال 93 سازمان نهضت سواد آموزی استان مرکزی افزود: این تعداد ( سه میلیون و 450 هزار نفر) هفت درصد بیسوادان کشور را تشکیل می دهند.

وی اظهارداشت: از این تعداد 970 هزار نفر در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت و بی سوادی آنان برای این معاونت قطعی شده است که 300 هزار نفر آنان از اولیای دانش آموزان هستند.

مهدی زاده کاهش میزان بی سوادی در بین اولیای دانش آموزان با سن زیر 50 سال اولویت کاری امسال دانست و گفت: کاهش میزان بیسوادی در بین این افراد، در سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اجرا می شود.

راه اندازی بانک اطلاعاتی میزان سواد

وی از راه اندازی بانک اطلاعاتی میزان سواد افراد خبر داد و گفت: اطلاعات و میزان سواد تمام افراد کشور در این سامانه ثبت شده است و افراد بی سواد، کم سواد و تحصیل کرده در آن مشخص و میزان نیاز به آموزش افراد در آن مشخص می شود.

مهدی زاده آموزش و سواد آموزی به کودکان بی سواد و کم سواد بد سرپرست، فرزندان طلاق و کودکان کار بین سنین 10 تا 20 سال بازمانده از تحصیل را از دیگر طرح ها دانست و ادامه داد: در این طرح همچنین کودکان معلول نیز با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به مربیان در داخل منزل مورد آموزش قرار می گیرند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور خاطر نشان کرد: ایجاد پایگاه های ثابت آموزشی در هر منطقه از دیگر طرح های این سازمان در سال جاری است.

سهم استان مرکزی در تعداد بی سوادان 4773 نفر

مهدی زاده ادامه داد: در این طرح یکی از مدارس آموزش و پرورش در نوبت بعداز ظهر به عنوان مرکز یادگیری محلی مورد استفاده قرار می گیرد تا ضمن سواد آموزی، مهارت آموزشی، حرفه آموزی، فعالیت های فرهنگی و احیای فرهنگ در آن انجام شود.

وی سهم استان مرکزی در تعداد بی سوادان مشخص شده را چهار هزار و 773 نفر عنوان کرد و گفت: بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به سواد آموزی از مهمترین اقدام برای ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است.

کد خبر 2272789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha