۲۰ دی ۱۳۹۱، ۰:۰۰

جرم این پزشک نجات جان انسان هاست!

جرم این پزشک نجات جان انسان هاست!

دکتر علی الاکری زمانی که در ژانویه سال ۲۰۰۹ برای درمان مجروحان حملات رژیم صهیونیستی از بحرین به نوار غزه رفت برای مردم این کشور به یک قهرمان تبدیل شد. در آن زمان وقتی این جراح ماهر با به جان خریدن خطرهای مختلف پس از درمان دهها مجروح فلسطینی به بحرین بازگشت مورد استقبال مردم قرار گرفت و به خاطر فداکاری‌اش محبوب و مشهور شد.

مجله مهر: قهرمان مردم بحرین اما کنون  توسط دادگاه نظامی این کشور به تحمل ۱۵سال حبس شده است؛ جرم او درمان معترضانی است که در سرکوب گسترده نیروهای رژیم آل خلیفه مجروح شده بودند. دکتر علی الاکری، جراح ارتوپد تنها یکی از ده ها پزشک و  پرستاری است که در بیش از یک سال اعتراض‌های مردمی در بحرین توسط مقام‌های رژیم آل خلیفه هر کدام به تحمل ۵تا ۱۵سال زندان محکوم شده‌اند. برای هر کدام از این افراد ده ها اتهام مطرح شده است اما مردم بحرین می‌دانند که جرم آنها تنها نجات جان  انقلابیونی است که توسط نیروهای امنیتی این کشور مجروح شده بودند.

 

 کاروان کمک‌های بشر دوستانه

  دکتر علی الاکری،یکی از افراد داوطلبی بود که پس از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۸آمادگی خودش را برای رفتن به این منطقه اعلام کرد. وقتی که او با دکتر نبیل تمام،یکی از همکارانش به مرز رفح رسیدند خیلی از همراهان‌شان برای ورود به این منطقه دچار تردید شدند.

دکتر علی الاکری اما در یک از گفت و گوهایش گفته است: در نوار غزه شبی نبود که با صدای انفجار و تیراندازی به خواب نرویم اما من زندگی‌ام را به دست خود سپرده بودم.  در راه نجات غیر نظامیانی که هدف حمله نیروهای اسرائیل قرار گرفته بودند من مرگ خود را شهادت می‌دانستم.

در ۱۱روز اقامت در نوار غزه دکتر الاکری دهها مجروح را با امکانات بسیار کم و تحت شرایط سخت تحت عمل جراحی قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی کشته شدن بیش از هزار و پانصد فلسطینی و زخمی شدن ۵هزار نفر را به دنبال داشت. الاکری اما وقتی به بحرین بازگشت در فرودگاه این کشور مورد استقبال مردمی قرار گرفت که او را قهرمان کشورشان می‌دانستند.

از گذشته تا امروز

این قهرمان مردم بحرین اما در ۱۶مارس سال گذشته میلادی زمانی که مشغول درمان معترضان مجروح در بیمارستانی در منامه بود در هجوم نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه دستگیر شد.

وی دو هفته را در زندان انفرادی گذراند و بارها در مکان‌های مختلف تحت بازجویی قرار گرفت. وی می‌گوید: در حالی که چشم‌ها و دست‌هایم بسته شده بود بازجوها از من می‌خواستند به جرم‌های مختلفی مانند داشتن اسلحه، دست داشتن در کشتن مجروحان برای تخریب چهره رژیم اعتراف کنم. حتی رژیم آل خلیفه از حضور او در غزه هم علیه او استفاده کرد.

او متهم شده بود که در زمان حضور در نوار غزه استفاده از اسلحه را فرا گرفته است! تحت شکنجه‌های نیروهای امنیتی دکتر الاکری سرانجام پس از سه هفته برگه اعترافات خود را با چشمان بسته امضا کرد. بازجوها  دستبندهایش را  تنها برای امضا باز کردند. بعد از مدتی او به دادگاه نظامی رفت و حکم ۱۵سال حبس برای او صادر شد.

الاکری می‌گوید جرم او عمل کردن به سوگند پزشکی و نجات جان انسانهاست. با وجود ۲۰سال تجربه پزشکی،رژیم آل خلیفه حالا دکتر الاکری را از طبابت منع کرده‌ است اما مردم بحرین قهرمان‌شان را فراموش نمی‌کنند.

کد خبر 2394935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha