۸ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۶

خاتمه مرحله اول انتخابات

پزشکیان یا جلیلی رئیس جمهور بعدی ایران خواهند بود

پزشکیان یا جلیلی رئیس جمهور بعدی ایران خواهند بود

با پایان یافتن شمارش آرای مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان و جلیلی به دور دوم راه یافته و به این ترتیب یکی از این دو نفر رئیس جمهور دولت چهاردهم ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیرماه در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها انجام گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی انجام شد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانستند در رأی‌گیری شرکت کنند.

رأی دهی با ارائه‌ی شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر بود. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شد.

در پایان زمان رأی‌گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از تأیید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6149830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      21 15
      به لطف خدا با این که در انگلیس مزاحمتهایی بود ولی تعداد شرکت کنندگان بیشتر بود . بیرمنگهام ۱۲۰ تا آقای جلیلی ۸۳ تا پزشکیان ۲۳ تا قالیباف ۱ نفر پور محمدی ۲ تا باطله