۱۹ تیر ۱۳۸۲، ۱۵:۴۶

به مناسبت بازگشت "300 لاله زهرايي "

از سنگ ناله خيزد، روز وداع ياران

از سنگ ناله خيزد، روز وداع ياران

در آستانه ايام جانسوز شهادت اولين شهيده راه ولايت حضرت زهرا سلام الله عليها، اجساد مطهر 300 شهيد دفاع مقدس در مصلي بزرگ امام خميني (ره) تهران استقرار يافته و حضور پروشور امت قدرشناس ايران فضايي معنوي در شهر تهران ايجاد خواهد كرد.

                بگذار تا بگريم چون ابر در بهاران                                     كز سنگ ناله خيزد روز وداع ياران

بار ديگر پرستوهاي پرشكسته سرخوش از شهد ولايت با حضور خود فضايي از معنويت ايجاد كرده و يادآور دوران حماسه و عزت و سربلندي اين ملت خواهند شد.
300 فدايي ولايت، امشب راز زندگي با عزت را در گوش همرزمان ولايت مدار خود بازگو خواهند كرد، و بار ديگر عطر ايثار در راه هدف و مبارزه براي عزت را در شهرمان اشاعه خواهند داد.
اما آن چيزي كه امشب اين سرخوشان از شهد هدايت از مردم و مسئولان مطالبه خواهند كرد، ميزان پايبندي به آرمانها و اهداف متعالي آنان است.
بايد ببينيم امروز پس از گذشت سالها، تا چه حد ياد و خاطره شهدا در جامعه ساري و جاري است و ميزان پايبندي مان به انديشه و آرمان شهدا چگونه است.
شهدا امشب رازهاي نهان خود را در گوش جان عاشقان زمزمه خواهند كرد، و خواهند گفت چگونه مي توان دوستدار و پيرو ولايت بود.

 

شهدا در قهقهه مستانه اشان سرود رشادت و شهادت سرداده اند و صفحه اي از حماسه و ايثار را در دفتر عاشقي رقم زده اند.
كدام انسان حق پذير است كه دلاورمرديهاي شهدا را مايه عزت ملت مسلمان ايران نمي داند، و بر اين حقيقت باور ندارد كه شهادت راه استواري و شكست ناپذيري است.
اما شهيد توجهي به معاني و ارزشهاي زميني و مادي ندارد، بلكه در نظر او شهادت بانگ رحيل تشنگان وصل به خداست كه شهيد به آن واصل مي شود.
مگر مي شود نخلهاي استواري را كه ميوه دلاري و رشادت مي دادند، فراموش كرد، اما امروز مي توان گفت كه اين ناممكن، ممكن شده است.
مگر مي شود نخلهاي بي سر گردان مالك اشتر در كربلاي 5 را به فراموشي سپرد، چگونه مي توان پيكرهاي مطهر خط شكنان والفجر 8 را در رودخانه اروند كه در برخورد با موانع خورشيدي به شهادت رسيده بودند، از ياد برد.


امروز بايد از خود بپرسيم چه ميزان از وقت خود را كه بعضا صرف كارهاي بيهوده مي كنيم، به ياد و خاطره شهدا اختصاص مي دهيم، زياد دور نيست، هنوز به تاريخ سپرده نشده اند، اگر گوش جان باز كنيم وصيت نامه هاي آن عزيزان در گوشمان نجوا خواهد شد كه حركت به سوي خدا نياز به كوله باري از عشق و پاكي دارد، دشمن من و تو از آن پست تر و ذليل تر است كه من و تو از او بترسيم و با گريز خود راه پيروزي دشمن را بنمايانيم.

 

به راستي كدام يك از ما باور داريم كه شهادت مشعلي است كه خداوند در جان برگزيدگانش بر مي افروزد تا تاريكي از شانه هاي زندگي بگريزد، و آب رواني است كه بر كوير تشنه عدالت جاري مي شود. 
هر شهيد سپيده اي است كه در افق آسمان طلوع كرده و پيام آور صبحي با طراوت مي شود وشهادت بيداري را معنا كرده و بينايي را شفاف مي سازد. 
شهدا تفسير جامع و كاملي از آيه هاي عشق براي سيراب شدن تشنگان معرفت زلال ولايت و امامت ارايه كرده خط عاشقي را تا به انتها پيموده اند. 

ما هستيم كه در پيچ و خم زندگي مادي، هدف آفرينش خود را فراموش كرده  و تنها به متاع و بهره هاي دنياي فاني دل بسته ايم، اما شهدا با سرمايه گذاري جان در بانك عشق، بهره عاشقي از وزارت محبت و مودت اهل بيت (ع) بردند.
پيام امروز شهدا و به ويژه اين 300 شهيد كه از سفر راه عشق و از پيش جاماندگان زهرايي در مسير كربلاي عشق آمده اند، اين است كه لااقل در اين وانفسا نگذاريم احكام اسلامي غريب بماند.

کد خبر 10048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha