۸ اسفند ۱۳۸۸، ۱۷:۴۵

معاون گیتس:

آمریکا مخالف نفوذ روسیه در بالتیک است

آمریکا مخالف نفوذ روسیه در بالتیک است

معاون وزیر دفاع آمریکا با ابراز نگرانی از نفوذ روسیه در حوزه بالتیک، آن را برای کشورش غیر قابل پذیرش توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، "میشله فلورنوی" در یک کنفرانس خبری در تالین پایتخت استونی گفت : گرچه آمریکا به دنبال یافتن راه هایی برای همکاری با روسیه است، اما واشنگتن سیاستهای مسکو در منطقه بالتیک را نخواهد پذیرفت.

این مقام آمریکایی افزود: ما این مسئله را خیلی روشن کرده ایم که حتی در همان حال که به دنبال یافتن راههایی برای همکاری با روسیه هستیم در همان تاکید کرده ایم برخی سیاستهای خاص از سوی روسیه را در رابطه با حوزه نفوذ آنها به ویژه در منطقه بالتیک نمی پذیریم.

وی همچنین همکاری ناتو و روسیه را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت : ما بر این باوریم که همکاری ناتو و روسیه می تواند بسیار مفید و سازنده باشد و این کاملاً به مسکو مربوط است تا به شیوه های گوناگونی گامهای روابط را تنظیم کند و من فکر می کنم که ناتو علاقه بسیاری به همکاری به یافتن راههای همکاری برای پیشبرد اهداف دارد.

میشله فلورنوی با اشار به برخی اختلافات بین روسیه و بسیای از اعضای ناتو بر لزوم بررسی این اختلافات تاکید کرد.

معاون وزیر دفاع آمریکا درباره ایران گفت : اقدامات اخیر ناشی از یک تکامل در دیدگاه روسیه و زمینه ای قدرتمند برای همکاری در راستای ممانعت از توسعه تسلیحات هسته ای ایران است.

وی با تکرارادعاهای بی پایه و اساس دولتمردان آمریکا درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و نادیده گرفتن خطر بزرگ زرادخانه سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی برای امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی مدعی شد : ما از اینکه روسیه این مسئله [موضوع هسته ای ایران] را به عنوان تهدید برای امنیت جهانی پذیرفته قدردانی می کنیم.

کد خبر 1042328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha