۲۸ مرداد ۱۳۸۳، ۱۰:۰۰

همزمان با تشديد جنگ رواني آمريكا و اسرائيل عليه فعاليت هسته اي تهران:

المنار : آمريكا از پيامدهاي منفي حمله به تاسيسات هسته اي ايران وحشت دارد

المنار : آمريكا از پيامدهاي منفي حمله به تاسيسات هسته اي ايران وحشت دارد

با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري آمريكا در 12 آبان دامنه جنگ رواني دولت بوش با همكاري رژيم صهيونيستي عليه فعاليت هسته اي مسالمت آميز ايران افزايش مي يابد، در همين زمينه المنار به نقل از منابع خود از قريب الوقوع بودن حمله تل آويو به تاسيسات هسته اي ايران با حمايت همه جانبه آمريكا خبر داد و تصريح كرد واشنگتن از شركت در اين حمله به خاطر عواقب خطرناك آن بر وضعيت اين كشور در عراق وحشت دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر، المنارنوشت : تمرينات نظامي گسترده اسرائيل با جنگنده هاي پيشرفته ، آزمايش موشك هاي آمريكايي در عراق براي حمله به نيروگاه هاي هسته اي ايران ، سفرهاي متعدد نمايندگان آمريكا به منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر آمادگي هاي آنها براي جنگ عليه ايران از تصميم سران تل آويو و واشنگتن براي اقدام خصمانه عليه تهران خبر مي دهد.

به نوشته المنار، جنگ آمريكا و اسرائيل عليه ايران و حزب الله در عمل آغاز شده است و آمادگي ها براي جنگ تمام عيار با اشكال مختلف و زمان شعله ور شدن چنين جنگي با دقت و حساب شده و محرمانه بودن صرف در تل آويو و واشنگتن آغاز شده است وروزها يا هفته هاي آينده و بويژه پيش از زمان انتخابات رياست جمهوري،  آبستن حوادث و پيشامدهاي ناگهاني است كه تمام منطقه از پيامدهاي آن ايمن نخواهد بود.

المنار تاكيد مي كند كه زمان آغاز جنگ عليه ايران و حزب الله با رايزني آمريكا و اسرائيل مشخص شده است و نقشه جنگ با موافقت سران نظامي و سياسي آمريكايي و اسرائيلي روبرو شده است.

بر اساس اين گزارش آمريكا به علت گرفتار شدن در بحران عراق به تل آويو چراغ سبز داده كه در يك زمان واحد به ايران و تاسيسات هسته اي اين كشور و حزب الله حمله كند آمريكا به علت شرايط و اوضاع منطقه بويژه تداوم وضع نابسامان و آشفته امنيتي در عراق و نزديك بودن زمان انتخابات رياست جمهوري در آمريكا مشاركتش در اين جنگ روشن نيست لذا واشنگتن ماموريت خصمانه وتجاوزكارانه را به تل آويو محول كرده است.

هفته نامه المنار كسب اطلاع كرد كه تمريناتي كه جنگنده هاي پيشرفته و سوخت رسان اسرائيلي انجام مي دهند از سه روز گذشته افزايش يافته است .

المنار تصريح كرد : با توجه به گرفتاري واشنگتن در عراق و پيامدهاي خطرناك حضور واشنگتن در جنگ عليه ايران برتحولات عراق، آمريكا در اين جنگ مشاركت علني نخواهد داشت و اسرائيل را مورد حمايت كامل خود قرار خواهد داد.

                                 

منابع آگاه المنار تاكيد كردند: اليون برامز فرستاده آمريكا كه اخيرا به تل آويو سفركرده است با سران اسرائيل مناقشه فلسطيني اسرائيلي يا آنچه به طرح جداسازي و تخليه شهركهاي نوار غزه و كرانه باختري است را بررسي نكرده است بلكه وي به خاطر ماموريت مهم و ويژه مربوط به نيروگاه هسته اي ايران آمده است و با اظهارات و ديدارهاي نمايشي و ظاهري با طرف فلسطيني درباره طرح جداسازي در حقيقت سرپوشي بر ماموريت اصلي خود يعني بررسي حمله به نيروگاه هسته اي ايران گذاشته است.

يك گزارش سري آمريكايي اسرائيلي كه المنار به آن دست يافته است، مي گويد چيزي كه براي تمام سازمان ها و ارگان هاي دولت آمريكا و سازمان هاي جاسوسي سري در كشورهاي غربي مهم است، تحولات هسته اي ايران است و اين مساله در سايه ناديده گرفتن تمام هشدارها و تهديدهاي آمريكا از سوي ايران و عدم تعامل با آن وتهديدها واظهارات مقامات ايراني درواكنش به تهديدهاي اسرائيل و آمريكا اسباب نگراني اسرائيل را كه اين گزارش مي گويد بر اين اصرارمي كند كه ساخت بمب هسته اي ايراني واقعا نزديك است، فراهم ساخته است.

اين گزارش مي افزايد: مسئولان امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل از دو سال پيش پرونده هسته اي ايران را زير نظر گرفته اند وتل آويو با حمايت مستقيم آمريكا براي حمله به ايران و نيروگاه هسته اي اين كشور اقدام خواهد كرد، حمله اسرائيل پيش از موعد انتخابات رياست جمهوري در ماه نوامبر (12 آبان) صورت خواهد گرفت واين حمله محبوبيت بوش را افزايش خواهد داد.

اين گزارش به ديدارهاي مسئولان رده بالاي شوراي امنيت ملي آمريكا به اسرائيل اشاره كرد كه در حقيقت براي هماهنگ كردن نحوه حمله به تاسيسات هسته اي ايران صورت مي گيرد اما براي پنهانكاري و جلوگيري از افشاي آن چنين تبليغ مي شود كه اين سفرها براي بررسي  طرح جداسازي شارون و تخليه شهرك هاي يهودي نشين  و طرح عقب نشيني انجام مي شود،اما حقيقت اين است كه اين مشاوره ها وگفتگوها تنها به موضوع ايران و آمادگي هاي كنوني براي حمله قريب الوقوع نظامي به اين كشور انجام مي شود كه پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا با حمايت كامل اين كشوراز اسرائيل انجام خواهد شد.

اين گزارش مي گويد اسرائيل وآمريكا از چند هفته پيش مقدمات جنگ عليه ايران و حزب الله را فراهم كرده اند، حمله به گروه هايي كه مورد حمايت ايران هستند، تروردورهبر برجسته حزب الله بدست نظاميان اسرائيلي، متهم كردن ايران به قاچاق سلاح براي مبارزان عراقي به مثابه مقدمه چيني براي انجام جنگ خصمانه عليه ايران صورت مي گيرد.

اين گزارش معتقد است اسرائيل وآمريكا هر دو در ضرورت حمله همزمان به حزب الله و ايران و اينكه اين حمله ساكت و آرام باشد، اتفاق نظر دارند تا واشنگتن و تل آويو از عامل غافلگيري سوء استفاده كنند.

گزارش ديگري مي گويد كه مسابقه مشترك آمريكايي و اسرائيلي براي مشخص كردن نقاط و جايگاه هاي مراكز تحقيقات و مراكز آزمايش هسته اي پنهاني ايران آغاز شده است.

اين گزارش مدعي  وجود چند نقطه سري تحقيقات هسته اي درنقاط مختلف ايران شده است كه مشخص كردن اين نقاط براي قراردادن در ليست اهداف موشك هاي پيشرفته و هوشمندي است كه براي اولين بار در حمله به اهداف هسته اي ايران آزمايش مي شود.

براساس اين گزارش ، برنامه تجهيز و بهينه سازي اين موشك ها ازيك سال پيش در شركت هاي نظامي اسرائيلي و آمريكايي آغاز شده است كه قدرت تخريب گسترده اي دارند و نيز نوعي بمب هاي تاكتيكي كه قادر به رخنه به پناهگاه هاي زيرزميني است و آمريكا و اسرائيل توانسته اند برنامه تجهيز اين بمب ها را به پايان رسانند و آزمايش اين موشك در اولين روزهاي جنگ آمريكا عليه عراق صورت گرفت.

شايان ذكر است جنگ رواني آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران وفعاليت هاي صلح آميز هسته اي اين كشور و وارد كردن اتهام تلاش تهران براي دستيابي به سلاح هاي هسته اي و طرح اخباري همچون حمله قريب الوقوع به تاسيسات هسته اي ايران با نزديك شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ماه نوامبر(12 آبان) افزايش يافته است.

در گزارش نشريه المنار به صراحت به وحشت آمريكا از مشاركت در حمله به تاسيسات هسته اي ايران اشاره شده است زيرا واشنگتن در باتلاق عراق چنان گرفتار شده است كه فرصت فكر كردن براي حمله به مناطق ديگر را ندارد و واشنگتن از اين هراس دارد در صورت مشاركت در حمله به ايران، پيامدهاي منفي خطرناكي بر تحولات عراق داشته باشد كه دود آن پيش از آنكه به دود ديگران برود به چشمان آمريكايي ها خواهد رفت .

لذا با توجه به ترس آمريكا از پيامدهاي منفي شركت در حمله به ايران، رژيم صهيونيستي براي انجام اين حمله تحريك شده است تا مهمترين نتيجه ممكن يعني افزايش محبوبيت بوش تحقق يابد ودر نتيجه شانس وي براي راهيابي مجدد به كاخ سفيد افزايش يابد.

اما قطعا مقامات رژيم صهيونيستي به پيامدها وعواقب خطرناك ماجراجويي هاي خود عليه تهران واقف هستند و به نظر نمي رسد اين ريسك بزرگ و خطرناك يعني حمله به تاسيسات هسته اي ايران را مرتكب شوند زيرا خوب مي دانند توان بازدارندگي و قدرت پاسخگويي ايران به حدي است كه تل آويو را در تيررس موشك هاي پيشرفته ودوربرد شهاب 3 قرار خواهد داد و آنگاه سران صهيونيست كه به اندازه كافي انتفاضه ومقاومت جوانان فلسطيني خواب و آرامشان را بر هم زده است و براي درامان ماندن از عمليات شهادت طلبانه آنها ديواري مرتفع با وسائل كشنده احداث كرده اند، مزه اين كار احمقانه خود را بدجوري خواهند چشيد.

با اين حال به نظر مي رسد هدف رژيم صهيونيستي از تهديد جمهوري اسلامي ايران به بمباران تاسيسات هسته اي اين كشور سرپوش گذاشتن بر زرادخانه مخوف هسته اي خود و نيز منحرف كردن افكار عمومي جهان ومنطقه از خطرات بي شمار فعاليت هاي هسته اي نظامي اين رژيم بر منطقه و جهان و زمينه سازي براي متقاعد كردن افكارعمومي جهان به اينكه ايران خطر عمده عليه امنيت منطقه و جهان است تا در لواي اين تبليغات فرصت هاي پيروزي بوش در انتخابات را نيز افزايش دهد.

 

کد خبر 104652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اکبر IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      بوش؟!!! حالتون خوبه؟!!