۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۱۸:۱۴

نماینده سی تی بی تی:

همه کشورها به معاهده منع آزمایش های هسته ای پایبند باشند

همه کشورها به معاهده منع آزمایش های هسته ای پایبند باشند

نماینده سی تی بی تی خواستار الحاق کشورها به این معاهده شد تا بدین ترتیب آزمایش های موشک های هسته ای تحت نظارت بازرسان این نهاد بین المللی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، جین دو پریز نماینده سی تی بی تی در کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه گفت: کشورها برای خلع سلاح باید اقدامات موثری را انجام داده و نسبت به نتایج مخوف استفاده از این سلاح ها حساسیت داشته باشند.

وی عضویت کشوها در معاهده سی تی بی تی ( پیمان منع آزمایش هسته ای) را یکی از موانع جدی گسترش سلاح های هسته ای عنوان کرد و گفت: فرقی نمی کند که یک کشور دارنده سلاح هسته ای باشد یا نه همه کشورها از جمله کشورهایی که سلاح هسته ای نیز ندارند می توانند به عضویت این معاهده درآمده و درجهت منع آزمایش تسلیحات هسته ای گام بردارند.

نماینده سی تی بی تی گفت: در شرایط امروز و با نظارت دقیقی که بازرسان سی تی بی تی بر آزمایشهای هسته ای دارند هیچ فعالیتی در این مسیر مخفی نمانده و تمامی تلاش ها برای آزمایش تسلیحات هسته ای تحت نظارت این معاهده است.

وی سی تی بی تی و عضویت در آن را تلاش برای خلع سلاح عنوان کرد و گفت: این معاهده می تواند با مواجه جدی با کشورهای آزمایش کننده سلاح هسته ای به نگرانی های جامعه جهانی پایان داده وگامی برای منع گسترش سلاح های هسته ای بشود.

نماینده سی تی بی تی در پایان جامعه بین المللی را حامی این معاهده ذکر کرد و افزود: تحولات اخیر برای به عضویت درآمدن کشورها در معاهده سی تی بی تی بسیار مثبت بوده است.

کد خبر 1065573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha