۲۹ فروردین ۱۳۸۹، ۱۸:۴۵

آیت الله مجتهد شبستری:

ایران مکتبی ترین ارتش دنیا را دارد

ایران مکتبی ترین ارتش دنیا را دارد

تبریز - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ارتش کشورمان مکتبی ترین ارتش دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر یکشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح تبریز همزمان با روز ارتش، در میدان آذربایجان این شهر افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همصدایی خود با ملت و انقلاب اسلامی را در همان روزهای آغازین انقلاب، با پیوستن به صفوف مردم ثابت کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با اراده ای پولادین در راه اعتلای آرمان های آن کوشید.

وی اظهار داشت: پیام امام راحل(ره) مبنی بر نامگذاری روز 29فروردین به نام روز ارتش گویای توجه ایشان به نیروهای مسلح و حفظ وحدت در کشور بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتش، گفت: ارتش کلمه طیبه است که با حرکت در مسیر ولایت و وفاداری به آرمان ها و ارزش های امام شهدا و خون شهیدان و بهره گیری از آموزه های دینی اسلام ناب محمدی(ص) تمام توطئه های دشمنان علیه انقلاب را خنثی و با جانفشانی خود در غرب و جنوب کشور تمامیت ارضی کشور را حفظ کرده است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به حضور دلیرانه ارتش در جبهه های حق علیه باطل افزود: نیروهای ارتشی با اقتدار در برابر توطئه استکبار جهانی و مزدوران داخلی ایستادگی کرده و افتخارات بزرگی برای جمهوری اسلامی رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با نبرد هشت ساله در برابر دشمنان نظام اسلامی، تجربیات ارزشمندی کسب کرده است، اضافه کرد: ارتش ما ارتشی واقعی، آبرومند، سرافراز و همیشه پیروز است که با آزادسازی پنج هزار کیلومتر مربع از اراضی اشغالی کشورمان پاسخ دندان شکنی به بدخواهان این کشور داد.

آیت الله مجتهد شبستری با گرامیداشت شهدای ارتش به ویژه شهیدان کلاهدوز، فکوری، بابایی، شیرودی و صیاد شیرازی دستاوردهای جدید در عرصه دفاعی، ساخت موشک های دور برد و جنگ افزارهای مدرن را ماحصل داشتن روحیه معنوی و اراده پولادین متخصصان این نیرو دانست.

وی افزود: در سایه همین تلاش های خستگی ناپذیر است که امروز تهدید اتمی رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان مایه خنده ملت می شود.

همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یگان های نمونه نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در میدان آذربایجان کلانشهر تبریز توان دفاعی و آمادگی خود را برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب به نمایش گذاشتند.

در ‌این‌ ‌آئین‌ که مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمع زیادی از خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند گرد‌ا‌ن هایی‌ ‌از ‌ارت‍ش‌،س‍پ‍‍اه‌ پاسداران انقلاب اسلامی، ن‍ی‍رو‌ی‌ ‌ان‍ت‍ظ‍ام‍‍ی‌ و بسیج از مقابل کلام الله مجید، تمثال رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری رژه رفتند.

نیروهای مسلح شرکت کننده دراین آئین، ت‍و‌ان‌ و ق‍درت‌ خ‍ود ر‌ا ب‍ر‌ا‌ی‌ م‍ق‍‍اب‍ل‍ه‌ ب‍‍ا ‌ه‍رگ‍ون‍ه‌ ت‍‍ه‍دی‍د ب‍ه‌ ن‍م‍‍ای‍ش‌ گ‍ذ‌اش‍ت‍ه‌ و ی‍ک‌ ب‍‍ار دی‍گ‍ر ب‍‍ا ‌آرم‍‍ان ه‍‍ا‌ی‌ ‌ان‍ق‍لاب‌، ش‍‍ه‍د‌ا‌ی‌ ج‍ن‍گ‌ ت‍ح‍م‍ی‍ل‍‍ی، معمار ک‍ب‍ی‍ر نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب ت‍ج‍دی‍د م‍ی‍ث‍‍اق‌ ک‍ردن‍د.

انواع سلاح و تجهیزات نظامی سبک و سنگین نیز در مراسم رژه امروز در تبریز به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 1066285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha