۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۵۲

تاکید جلیلی برهمکاری کشورهای جنوب درخلع سلاح جهانی/حمایت برزیل از حق هسته ای ایران

تاکید جلیلی برهمکاری کشورهای جنوب درخلع سلاح جهانی/حمایت برزیل از حق هسته ای ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: همکاری در موضوعاتی چون مطالبه خلع سلاح قدرت های هسته ای فرصتی برای تقویت همکاری کشورهای جنوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعدی جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی  امروز دوشنبه  در تهران در دیدار سلسیو آموریم وزیر خاجه برزیل و هیئت همراه وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت همکاری های کشورهای جنوب، دفاع از حقوق مشروع ملت ها برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را بستر مناسبی برای این همکاری ها ارزیابی کرد.

در این دیدار جلیلی با اشاره به مناسبات ناعادلانه در جهان و رفتارهای تبعیض آمیز برخی کشورهای غربی، گسترش همکاری های ایران و برزیل و دیگر کشورهای همسو را دارای چشم انداز مثبتی ارزیابی کرد که در روند تحولات جهانی موثر خواهد بود.

وزیر خارجه برزیل نیز با اشاره به عزم برزیل برای تقویت مناسبات دو جانبه با ایران در زمینه های مختلف، سفر لولا داسیلوا رئیس جمهور کشورش به تهران را که اواخر ماه جاری صورت  می گیرد با اهمیت و نشانه اراده برزیل برای توسعه روابط با ایران دانست.

سلسیو آموریم با اعلام مخالفت برزیل با اعمال تحریم های سازمان ملل اظهار داشت که ما همان چیزی را که برای مردم برزیل می خواهیم برای مردم ایران نیز خواهانیم که همان توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای است.

وی همچنین ضمن اعلام حمایت قاطع برزیل به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل از حقوق هسته ای ایران، بر لزوم مشارکت فعال ایران در مناسبات بین المللی تاکید کرد.

کد خبر 1071413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha