۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۱۲

گیل آبادی مستند "عقیق" را کارگردانی می‌کند

گیل آبادی مستند "عقیق" را کارگردانی می‌کند

مستند "عقیق" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهرام گیل‌آبادی مراحل تولید را سپری می‌کند.این مستند به مبارزات و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری قبل و بعد از انقلاب، دوران ریاست جمهوری و رهبری ایشان می‌پردازد.

شهرام گیل‌آبادی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند "عقیق" در این باره به خبرنگار مهر گفت: در این مستند به مدت 17 دقیقه به مبارزات و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری قبل از انقلاب، سخنرانی‌های ایشان بعد از انقلاب، دوران ریاست جمهوری و رهبری ایشان پرداخته‌ام. در مجموع سعی کردم زندگی سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری را بررسی کنم.
 
وی در ادامه افزود: "عقیق" یک مستند صرف است و از تصاویر آرشیوی استفاده کردیم. البته بخشی از تصاویر هم تولیدی است. فکر می‌کنم مستند "عقیق" تا ده روز دیگر آماده شود. قصد دارم در ابتدا این مستند را در جشنواره‌های مختلفی شرکت دهم و بعد از آن برای پخش از تلویزیون اقدام کنم.
 
این کارگردان درباره ساخت این مستند توضیح داد: هدف من و دیگر کسانی که در حلقه روایت باران فعالیت می‌کنند پرداخت به دغدغه‌های شخصی است. مستند "این آدم‌ها سیاه و سفید هستند" هم با این هدف تهیه شد که در حال حاضر از شبکه دو پخش می‌شود. در این مستند سعی کردیم با رویکرد جدید به مباحث معارفی بپردازیم.
 
وی در ادامه افزود: ما رسالتی برای خودمان تعریف کردیم که در حوزه معارف دینی است. به لطف خدا سعی می‌کنیم در این حوزه فعالیت کنیم. اگر محملی هم فراهم شود سعی داریم انرژی خود را صرف تهیه چنین برنامه‌هایی کنیم تا زاویه‌های جدیدی را در این حوزه وارد کنیم.
 
گیل‌آبادی خاطرنشان ساخت: معتقدم می‌توان کارهای معارفی خوبی با ساختارهای جدید تهیه کرد که حرفی برای گفتن داشته باشد و در ضمن مخاطبان را با فضاهای جدید آشنا کرد. مستند گزارشی "اینجا آدم ها سیاه و سفید هستند" هم با این رویکرد کار کردیم. فرقی نمی‌کند کار در چه بستری ارائه ‌شود، مستند باشد یا فیلم سینمایی. مهم این است که برای کار و وقت خود باید ارزش زیادی قائل باشیم.
 
این کارگردان اشاره کرد: درباره شخصیت‌های برجسته همچون حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و علما می‌توان کارهای ارزشمندی ساخت. زمانی که در مرکز هنرهای نمایشی رادیو مشغول بودم، نمایشی درباره مطهری تهیه کرده بودیم. همچنین تحقیقاتی هم برای ساخت نمایش درباره زندگی علامه طباطبایی انجام داده بودیم.
 
صادق داوری‌فر مجری طرح و نفیسه ظهیری تدوینگر مستند "عقیق" هستند.
کد خبر 1072645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha