۲۴ تیر ۱۳۸۲، ۱۰:۱۰

شبكه قرآن با سه برنامه به جشنواره بين المللي جايزه ABU راه يافت

شبكه قرآن با سه برنامه به جشنواره بين المللي جايزه ABU راه يافت

شبكه قرآن صدا و سيما موفق شد با 3 برنامه توليدي خود به جشنواره بين المللي برنامه هاي تلويزيوني با عنوان جايزه ABU راه يابد.

به گزارش خبرنگار هنري " مهر"، در اين جشنواره كه طي همين ماه در كشور تركيه برگزار خواهد شد، سه اثر از برنامه هاي توليد شده به وسيله شبكه قرآن سيما، شامل برنامه هاي «اشاره» ، «گزارش ويژه»  و « ماجراهاي امين و مينا»  به عنوان آثار شركت كننده در جشنواره  پذيرفته شدند.

«اشاره» برنامه اي است كه به نمايش آثار و فعاليت هاي يكي از گروه هاي همخواني كشور مي پردازد و تهيه كنندگي آن برعهده علي اصغر نوري قرار دارد. در اين اثر، گروه تواشيح بين المللي بخش هايي از آيات و متون مذهبي و اسلامي را به شكلي زيبا، هماهنگ و جذاب براي بيننده به اجرا در مي آورند. «گزارش ويژه» عنوان برنامه اي گزارشي - خبري است كه در آن ضمن اينكه برخي از خبرهاي قرآني اعلام مي شود، گزارش هايي درباره قاريان، مراسم و همايش هاي قرآني تهيه و پخش مي گردد و ساير رويدادهاي مرتبط با اين كتاب آسماني يا فعالان خادم قرآن كريم در كشورمان به نمايش در مي آيد.
همچنين در مجموعه داستاني « ماجراهاي امين و مينا» قصه دو خواهر و برادر نوجوان مسلمان ايراني روايت مي شود كه به طرق مختلف و با علاقه زياد به قرآن روي آورده اند و در كلاس هاي مختلف قرائت و تفسير  يا ساير فعاليت هاي اين بخش شركت مي كنند.
لازم به ذكر است ABU  عنوان كلي جشنواره اي آسيايي است كه بيشتر كشورهاي منطقه آسيا و اقيانوسيه در آن حضور دارند  و سالانه در كشورهاي مختلف برگزار مي شود. طي برپايي اين جشنواره، برنامه هاي تلويزيوني كشورهاي عضو مورد بررسي قرار مي گيرد و ضمن اعطاي جوايزي به آثار برتر، تلويزيون يك كشور به عنوان منتخب اين جشنواره اعلام مي گردد.

 

کد خبر 10805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha