۴ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۳۲

باکتریهای خاک هوش را افزایش می دهند

باکتریهای خاک هوش را افزایش می دهند

گروهی از دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که باکتریهای حاضر در خاک موجب می شوند که هوش و توانایی یادگیری افراد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان کالج سیج نیویورک با آزمایش بر روی هزار و 200 نفر دریافتند که حتی اگر افراد به مدت 5 دقیقه در روز در یک پارک پر از برگ قدم بزنند روحیه آنها تا حد قابل ملاحظه ای بهتر می شود.

این دانشمندان در بررسیهای خود کشف کردند که در چمنها و خاک نوعی باکتری به نام mycobacterium vaccae زندگی می کند که می تواند توانایی یادگیری را افزایش دهد.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج، باکتری خاک را که mycobacterium vaccae نام دارد به موشها تزریق کردند و افزایش سطوح هورمون سروتونین و کاهش اضطراب را در آنها مشاهده کردند.

پژوهشگران آمریکایی در ادامه بررسیهای خود با هدف ارزیابی اثرات این باکتری بر روی تواناییهای یادگیری موشها، از تست دالان مارپیچ استفاده و کشف کردند که موشهای دارای باکتری دوبرابر سریعتر از موشهای گروه کنترل مسیر خروج از دالان مارپیچ را پیدا می کنند.

براساس گزارش Scientific American، این موشها تا سه هفته پس از تزریق باکتریها همچنان سریعتر از موشهایی بودند که هرگز باکتری دریافت نکرده بودند.

هرچند این تفاوت چندان چشمگیر نبود بنابراین تاثیر این باکتریها بر روی هوش و یادگیری موقت بوده و باید تجدید شود.

کد خبر 1089190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha