۱۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۱۱

آزادسازی مناطق ساحلی در گیلان با قاطعیت ادامه دارد

آزادسازی مناطق ساحلی در گیلان با قاطعیت ادامه دارد

رشت - خبرگزاری مهر: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: آزادسازی مناطق ساحلی و حریم دریا در استان گیلان که بصورت جدی از سال 1385 آغاز شده است همچنان با قوت ادامه دارد.

رحمت الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت افزود: از مساحت یک میلیون و 417 هزار هکتار استان گیلان یک میلیون و 117 هزار هکتار منابع طبیعی است یعنی 65 هزار هکتار جنگل و 254 هزار هکتار مرتع و بقیه بیشه زارهای طبیعی، اراضی ساحلی مستحدثه و موات است.

وی اظهار داشت: این طرح با تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری از سال 1385 بصورت جدی در استان آغاز شده است.

سر پرست منابع طبیعی گیلان همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه اصولا چه درصدی از منابع ساحلی و سواحل دریای خزر در گیلان غیر قانونی تصرف شده است، افزود: با پیش روی و پس روی آب دریا برخی از اراضی که از حالت غرقابی خارج می شوند، بیشتر مورد تصرف افراد سودجو قرار می گیرد.

وی از رفع تصرف 767 هکتار اراضی ساحلی و حریم دریا در استان گیلان از سال 87 تاکنون خبر داد و  افزود: این میزان رفع تصرفات در سال 87 و 88 به ترتیب  307 و  145 هکتار و همچنین در دو ماهه اول سال جاری 315 هکتار که بیشتر متصرفان افراد حقیقی بودند.

رحمانی گفت: آزاد سازی مناطق ساحلی و حریم دریا حق مردم است، افرادی که مناطق ساحلی را تصرف می کنند، راه عبور مردم به دریا را سد و حتی مردم نمی توانند سواحل را ببینند.

وی با اعلام اینکه منابع طبیعی موظف به آزادسازی حرائم ساحلی است از تعامل و همکاری خوب مردم و مسئولان استان به ویژه دادگستری، استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه در گیلان، شورای حفاظت از انفال، نیروی انتظامی، قضات و فرمانداران شهرستانهای استان تقدیر کرد.

کد خبر 1095460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha