۳۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۵۶

زاکانی :

طرح حمایت ازمراکزآموزش غیردولتی خلاف مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است

طرح حمایت ازمراکزآموزش غیردولتی خلاف مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است

نماینده تهران با انتقاد از طرح حمایت از تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی در مجلس، هدف از ارائه این طرح را موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا زاکانی نماینده تهران که از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم بوده است ، در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تاسیس و تقویت موسسات و مراکز آموزش عالی غیر دولتی طی سخنانی گفت: ما در خصوص اساسنامه ها و شهریه دانشگاه ها مصوبه داریم و همه این مسائل تعیین تکلیف شده اند.

وی گفت: ما در زمینه تصویب اساسنامه ها و تعیین شهریه ها هیچ خلاء قانونی نداریم که طراحان وجود خلاء قانونی را دلیل ارائه این طرح عنوان می کنند.

نماینده تهران افزود: مراد و منظور طراحان این طرح معطوف به مسائل آموزشی و علمی نیست بلکه موضوع اصلی آن بحث اساسنامه ها و شهریه هاست.

زاکانی گفت : این طرح بدعت گذاری در مسیر گذشته مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، حقیقت این است بعد از آنکه اساسنامه دانشگاه آزاد توسط شورای انقلاب فرهنگی  تغییر کرد و قرار شد ظرف چند روز آینده رئیس این دانشگاه از سوی هیئت امنا معرفی شود این طرح مطرح شد و ما شاهد طرح های دو فوریتی در مجلس هستیم.

وی گفت: این موضوع به مصلحت مجلس نیست و بر خلاف رویه مجالس گذشته است که در برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی سکوت می کرد.

نماینده تهران ادامه داد: بر اساس ماده واحده این طرح، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو می شود. زاکانی گفت: دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی است که تا سال 1384 شهریه اش را از 30 تا 120 درصد افزایش داده است و تا این تاریخ هیچ تمکینی به رویه قانونی نداشته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: موضوعی که همه باید به آن توجه داشته باشند این است که این طرح بحث کلی راجع به آموزش عالی است و یک موضوع عام است، اما شما می توانید مواردی را که فکر می کنید به شأن و منزلت مجلس نیست را با رای خودتان حذف کنید.

کد خبر 1103828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha