۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۲۰

قالیباف:

انقلاب اسلامی زمینه ظهور مردانی مانند چمران را فراهم کرد

انقلاب اسلامی زمینه ظهور مردانی مانند چمران را فراهم کرد

شهردار تهران با بیان این که تجلیل از شهید چمران تجلیل از همه خوبیها و ارزشهاست گفت: انقلاب اسلامی فرصتی را به وجود آورد تا مردانی مانند شهید چمران شناخته شوند و به عنوان الگوی همه نسلها برای همیشه در تاریخ بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف شب گذشته ( یکشنبه ) در مراسم سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران که در خانه موزه این شهید برگزار شد افزود: امروز گردهم آمدیم تا از شهیدی تجلیل کنیم که تجلیل از او در واقع تجلیل از یک نخبه و اندیشمند، یک مدیر لایق و یک نماینده شجاع ملت و ولایت مدار است و آمده ایم تا از یک وزیر ارزشی، شجاع و نمونه و یک رزمنده یاد کنیم.

قالیباف افزود: امروز گرد هم آمدیم تا از فرهنگ جهاد و شهادت و از یک مسلمان واقعی تجلیل کنیم، تجلیل از شیوه ها، ارزشها و تربیتهای اسلامی که در این بیت شریف اتفاق افتاده است و به واقع یاد کردن از شهید چمران، یاد کردن از همه خوبیها و ارزشهاست.

وی افزود: به تعبیر شهید چمران در میدان جنگ فرق بین مرد و نامرد مشخص می شود و من روحیه صلابت، شجاعت، وقار و متانت را به معنای واقعی در آن شرایط سخت در او دیدم و به واقع شهید چمران همه چیز را به بهترین شکل در خود جمع کرده بود.

شهردار تهران تصریح کرد: هرکدام از ما اگر ذره ای انصاف داشته باشیم زندگی مادی و معنوی خود را مدیون امام و شهدایی چون شهید چمران هستیم و باید قدر این فرصت تاریخی که برای ملت ما فراهم شده است را بدانیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید قدر این انقلاب را که در میدان جنگ با آن روحیه رزمندگی به وجود آمد بدانیم و در آن مسیر گام برداریم و امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که در این عصر آرمانهای امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

در این مراسم مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با خواندن دست نوشته هایی از شهید مطهری، گفت: کسی از من پرسید که آیا در این دوران نیز کسانی مانند شهید چمران را می توانیم داشته باشیم که در پاسخ گفتم، بله می توانیم، چرا که شهید چمران پرورده مکتب اسلام است و اسلام دینی زنده و ابدی است که می تواند همیشه چنین افرادی را در دامن خود بپروراند و به دنیا عرضه کند.

وی افزود: دنیای جهل زده امروز سعی می کند ایران را که کشوری مستقل است بکوبد و نشان دهد که هر کس در مقابل آنها بایستد نابود می شود و سی سال است که این ناراحتیها ادامه دارد، اما توکل ما به خداست و تا این توکل را داشته باشیم پیروز هستیم و این همان راه شهداست.

کد خبر 1104583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha