۶ تیر ۱۳۸۹، ۱۶:۲۰

ذاکر اصفهانی:

آلودگی محیط زیست ابتلا به برخی بیماریها را در اصفهان بیشتر کرد

آلودگی محیط زیست ابتلا به برخی بیماریها را در اصفهان بیشتر کرد

استاندار اصفهان با اشاره به استقرار پالایشگاه اصفهان در مسیر وزش باد و پراکنش آلودگی‌ از شمال غرب به سمت جنوب شرقی این شهر گفت: برخی بیماریها مانند ام اس، سرطان و بیماریهای آلرژیک در اصفهان شیوع بیشتری دارد که دلیل اصلی آن آلودگیهای محیط زیستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ذاکر اصفهانی که در نشست خبری با حضور خبرنگاران محیط زیست اعزامی از سوی سازمان محیط زیست به مناطق حفاظت شده استان اصفهان سخن می گفت، با اشاره به وضعیت تالاب گاو خونی تاکید کرد: این تالاب مشکلات زیادی دارد ولی متاسفانه ما نمی‌توانیم مشکلاتی مانند بحران آب را برطرف کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر بروز دو دوره خشکسالی در یک دهه گذشته افزود: این خشکسالیها باعث شده که آب رودخانه‌ها خشک شود و آب به مناطق شرقی اصفهان و تالاب گاو خونی نرسد، بنابراین کم آبی همچنان تالاب گاو خونی را تهدید می‌کند.

ذاکر اصفهانی اضافه کرد: استانداری به همراه سایر دستگاههای اجرایی مرتبط مانند ستاد بحران و آب منطقه‌ای در تلاش برای حل مشکل کم آبی زاینده رود است و اگر امروز آبی در زاینده رود مشاهده می‌شود به خاطر همین تلاشها است چرا که در مقطعی که آب زاینده رود خشک شده بود مردم به لحاظ روحی و روانی آسیب فراوانی دیدند.

وی اضافه کرد: به غیر از زاینده رود، منابع دیگری هم برای تامین آب استان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان از منابع زردکوه بختیاری نام برد. در حال تلاش هستیم که از منابع آب دیگر استان استفاده کنیم و به این ترتیب علاوه بر اینکه زاینده رود را از کم آبی نجات دهیم آب مورد نیاز استان را تامین کنیم.

استاندار اصفهان گفت: وجود کارخانه‌های زیاد پتروشیمی، ‌پالایشگاه، کارخانه‌های فولاد و سیمان و بهره برداری فراوان از خاک و گچ منطقه باعث شده اصفهان از نظر آلودگیها در وضعیت بدی قرار گیرد ضمن اینکه در اصفهان آمایش سرزمین خوبی صورت نگرفته و همین مسئله مشکل آلودگیها را بیشتر کرده است.

ذاکر اصفهانی افزود: از طرف دیگر در مناطق شرق اصفهان منابع زیادی از خاک و گچ وجود دارد که به طور دائم از آنها برداشت می‌شود و این مسئله نیز باعث بروز آلودگیهای بیشتری می‌شود به طوری که عوارض ناشی از گاز‌های CO2 و گاز‌های گلخانه‌ای مشکلات فراوانی را برای اصفهان ایجاد کرده و اکنون آلایندگی را نه تنها در هوا بلکه در خاک و آب نیز مشاهده می‌کنیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: رودخانه زاینده رود از آب فاضلاب بسیاری از شهرهایی که در مسیر آن قرار دارند آلوده می‌شود. چه در استان اصفهان و چه در استان چهار محال بختیاری فاضلاب به داخل زاینده رود ریخته می‌شود و پسماند کارخانه‌ها و حتی فاضلاب منطقه شرق اصفهان و فاضلاب شهر بزرگ شادگان نیز به زاینده رود ریخته می‌شود.

کد خبر 1107742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha