۸ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۵۹

ارتباطات فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه گسترش می یابد

ارتباطات فرهنگی کودکان و نوجوانان ایران و سوریه گسترش می یابد

ایران و سوریه با تشکیل گروه‌های کارشناسی مشترک زمینه‌های گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "غسان" رایزن فرهنگی سوریه در ایران و سیدصادق رضایی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون راه های گسترش این همکاری ها را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد محورهای اصلی آن در قالب تفاهمنامه‌ای  برای یافتن راهکارهای عملی توسط کمیته‌های کارشناسی مورد تأیید دوطرف، طراحی و تدوین شود.

در این ملاقات که در محل دفتر مدیرعامل کانون و با حضور حسن مسعودی قائم‌مقام مدیرعامل کانون و رییس کانون زبان ایران و مسعود فکری معاون گسترش آموزش‌ها و مدیر بخش عربی کانون زبان صورت گرفت درباره اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری در حوزه‌ کودک و نوجوان بحث و تبال نظر شد.

ترجمه آثار ادبیات کودک و نوجوان دو کشور، برگزاری مسابقه‌ها و جشنواره‌های کودکان برگزیده دو کشور، شرکت فعال طرف سوری در جشنواره‌های زنبق و انیمیشن و برقراری ارتباط میان مراکزنشرکتاب سوریه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله موضوع‌های این نشست بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو سال گذشته به صورت پیاپی در دمشق اقدام به برگزاری هفته دوستی کودکان دو کشور کرد که با استقبال خانواده‌ها و مسوولان فرهنگی و رسانه‌های جمعی این کشور روبرو شد.
 

کد خبر 1124855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha