۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۱۱

ماهنامه "خیمه " منتشر شد

ماهنامه "خیمه " منتشر شد

شصت و هفتمین شماره ماهنامه "خیمه" با بررسی موضوع "انتظار" و پرونده ویژه زندگی و فعالیتهای شیخ محمدتقی بهلول گنابادی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  در این شماره "خیمه" در مطلبی تحت عنوان "خیر سرمان منتظر آقاییم!" نوشته محمدرضا زائری می‌خوانید: خیر سرمان منتظر آقاییم و به امانتهایش خیانت می‌کنیم! همدیگر را به چشم دشمن خونی می‌بینیم و از تقوا و تشرع و دیانت، چون خاطرات گذشته و گنجینه‌های باستانی سخن می‌گوییم!... کارنامه همه‌مان سیاه است، بی تعارف و ملاحظه. اوضاع همه‌مان خراب است، بی دروغ و مجامله.

در پرونده ویژه این شماره "خیمه" به بررسی زندگی و فعالیتهای شیخ محمدتقی بهلول گنابادی پرداخته شده است که به نوعی مدل عملی در الگوسازی دینی محسوب می‌شود؛ وی که روحانی مبارز و مردمی بود در قیام مسجد گوهرشاد نقشی اساسی را ایفا کرد و در همه حال همگام با مردم بود.

 
در بخش هیئت در این شماره درباره کارکردهای هیئتهای مذهبی از جمله نقش آنها در نهاد اوقات فراغت و در جبهه هجمه فرهنگی مطالبی ذکر شده است. گفتگو با سیداحمد مراتب و پرونده ویژه‌ای درباره "عاشورا و انتظار" از دیگر موضوعات این شماره به شمار می‌آید.

در صفحات جامعه این شماره "خیمه" به نذر و جایگاه آن در اسلام در گفتگو با حجت الاسلام فاطمی‌نیا اشاره و احکام نذر، آداب آن و سفره‌های نذری تشریح شده است. همچنین در گزارشی ویژه، نذر خیمه‌سوزان طاقانک تصویر شده است. در پایان این بخش با نگاهی به نذرهای ایام محرم در استانهای مختلف کشور، آداب نذر در این مناطق توصیف شده است.
 
دربخش تاریخ و اندیشه این ماهنامه در مطلبی تحت عنوان "مُسلم، مُسلمى مُسلّم" حرمت ترور در اسلام را بررسی کرده و پس از آن به بحث و بررسی درباره "حجیت رویاها" پرداخته شده است و در عین حال از تاریخ‌نگاری، حدیث‌پژوهی، تحریف‌شناسی و روش‌شناسی در گفتگو با محمداسماعیل عبداللهی به عنوان لوازم عاشوراپژوهی یاد شده است.
 
شماره 67 ماهنامه "خیمه" به صاحب امتیازی محمد رضا زائری، مدیرمسئولی مرتضی وافی و سردبیری میثم غضنفری در 80 صفحه منتشر شده است.
 
کد خبر 1126422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha