۳۱ شهریور ۱۳۸۳، ۸:۰۰

همنوا با امام (ره ) در هفته دفاع مقدس (3)

خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند

خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند

خداوندا! اين دفتر و كتاب شهادت را همچنان باز و ما را از وصول به آن محروم مكن.خداوندا! كشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و نيازمند به مشعل شهادت، تو خود اين چراغ پرفروغ را حافظ و نگهبان باشد.

به گزارش گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر در كتاب "عزت ، راز جاودانگي "، مجوعه فرازهايي از فرمايشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري پيرامون جنگ تحميلي و هفته دفاع مقدس در بخشي از سخنان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت روح الله (ره) آمده است : من دراينجا از همه فرزندان عزيزم در جبهه هاي آتش و خون كه از اول جنگ تا امروز به نحوي در ارتباط با جنگ، تلاش و كوشش نموده اند ، تشكر و قدرداني مي كنم و همه ملت ايران را به هشياري و صبر ومقاومت دعوت مي كنم.

در آينده ممكن است افرادي آگاهانه يا از روي ناآگاهي درميان مردم اين مساله را مطرح نمايند كه ثمره خونها و شهادتها و ايثارها چه شد! اينها يقنا از عوالم غيب و از فلسفه شهادت بي خبرند و نمي دانند كسي كه فقط براي رضاي خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بندگي نهاده است، حوادث زمان به جاودانگي و بقا و جايگاه رفيع آن لطمه اي وارد نمي سازد. 
ما براي درك كامل ارزش و راه شهيدانمان فاصله طولاني را بايد بپيماييم و در گذر زمان و تاريخ انقلاب و آيندگان آن را جستجو نماييم . مسلم خون شهيدان ، انقلاب و اسلام را بيمه كرده است؛ خون شهيدان براي ابد درس مقاومت به جهانيان داده است و خدا مي داند كه راه و رسم شهادت كور شدني نيست و اين ملتها و آيندگان هستند كه به راه شهيدان اقتدا خواهند نمود. و همين تربت پاك شهيدان است كه تا قيامت مزار عاشقان وعارفان و دلسوختگان و دارالشفاي آزادگان خواهد بود.

خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند. خوشا به حال آنان كه در اين قافله نور ، جان و سرباختند! خوشا به حال آنهايي كه اين گوهر را در دامن خود پروراندند!
خداوندا! اين دفتر و كتاب شهادت را همچنان باز و ما را از وصول به آن محروم مكن.خداوندا! كشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و نيازمند به مشعل شهادت، تو خود اين چراغ پرفروغ را حافظ و نگهبان باشد.
خوشا به حال شما ملت!خوشا به حال شما زنان ومردان !خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودين و خانواده هاي معظم شهدا و بدا به حال من كه هنوز مانده ام و جام زهر آلود قبول قطعنامه را سركشيده ام و در برابر عظمت و فداكاري اين ملت بزرگ احساس شرمساري مي كنم و بدا به حال آناني كه در اين قافله نبودند، بدا به حال آنهايي كه از كنار اين معركه بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظيم الهي به حال ساكت و بي تفاوت و يا انتقاد كننده و پرخاشگر گذشتند.

کد خبر 112738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha