۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۲۷

زضا صدیقی:

بازسازی عتبات عالیات نیازمند 127 میلیارد تومان اعتبار است

بازسازی عتبات عالیات نیازمند 127 میلیارد تومان اعتبار است

قزوین - خبرگزاری مهر: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به اقدامات این ستاد در عراق گفت: برای بازسازی عتبات عالیات 127 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، رضا صدیقی ظهر دوشنبه در چهارمین نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار داشت: بزرگ ‌ترین سرمایه برای بازسازی عتبات عالیات مردم هستند و امروز بهترین زمینه برای بازسازی عتبات عالیات در کشور فراهم شده است و باید برنامه ‌ریزی و بسترسازی لازم برای حضور همه مردم در این زمینه فراهم شود.
 
وی افزود: حضور ایرانیان برای بازسازی عتبات عالیات از گذشته‌های دور ادامه داشته و در این زمینه تاکنون میلیارد‌ها تومان توسط مردم پرداخت شده است.
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: پیشرفت 95 درصدی ساخت‌ و‌ساز مناره‌های دوطفلان مسلم (ع)، ساخت و انتقال تصفیه‌خانه برای رفع مشکل آب آشامیدنی حرم دوطفلان مسلم (ع)، ایجاد فضای باز بیرون محوطه حرم در دو هزار مترمربع برای تسهیل در عبور و مرور زائران، انجام سنگ کار بیرون محوطه، نصب دو دکل 25 متری برای روشنایی اطراف حرم، انتقال و نصب دو ضریح برای حرم دو طفلان از جمله اقدامات این ستاد در شهر مسیب عراق است.
 
وی از تشکیل هیئت امنا برای شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان قزوین خبر داد و افزود: این هیئت امنا متشکل از ائمه جمعه شهرها به عنوان مسئول هیئت، فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مدیر تبلیغات، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و مدیرکل اوقاف و امور خیریه است.

صدیقی اعلام کرد: تشکیلات ستاد بازسازی به دور از فعالیت‌های سیاسی افراد است و همه مردم می‌توانند با هر گرایش و عقیده‌ای و بدون هیچگونه محدودیت در این ستاد فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به نیاز یک میلیارد و700 میلیون تومانی برای ساخت و ساز حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا افزود: در حال حاضر مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی حرم دوطفلان مسلم نیاز است که این
هزینه  باید توسط مردم جمع‌ آوری شود.
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: جابه‌جایی و بازسازی ایوان حرم دو طفلان مسلم (ع) با 500 میلیون تومان اعتبار، مسقف کردن 600 مترمربع فضای حرم برای اقامت یک‌هزار و 500 زائر با 70 میلیون تومان اعتبار، اجرای
طرح توسعه دیوارهای حرم دوطفلان مسلم (ع)، سنگ‌ کاری حرم، طلا کاری گنبد، آینه‌کاری و مقاوم‌سازی و بازسازی سرداب صحن و سرای حرمین عسکریین (ع) از برنامه‌های در دستور کار این ستاد است.
 
وی با قدردانی از همکاری مردم برای بازسازی عتبات عالیات خواستار جذب نیروی متخصص در عرصه‌های اسکلت‌ کاری، سنگ‌ کاری، برق‌ کاری و تأسیسات به صورت حرفه‌ای شد.
کد خبر 1134897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha