۸ شهریور ۱۳۸۹، ۱۱:۲۷

موزه علی اکبر صنعتی در تهران بازگشایی شد

موزه علی اکبر صنعتی در تهران بازگشایی شد

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی از بازگشایی موزه علی اکبر صنعتی در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی موسوی مدیر امور حجم سازمان زیباسازی در حاشیه مراسم نکوداشت حسین میرخانی که شب گذشته، هفتم شهریورماه در نگارخانه برگ برگزار شد، از بازگشایی موزه علی اکبر صنعتی در تهران خبر داد: نشستهای ماهانه‌ای که در این نگارخانه برگزار می‌شود، تاثیراتی نیز داشته‌اند که از جمله آنها مراسمی بود که چندی پیش برای علی اکبر صنعتی و وضعیت مجسمه‌سازی برگزار شد.

وی ادامه داد: به دنبال این نشست موزه علی اکبر صنعتی که وضعیت جالبی در تهران نداشت، بازگشایی شد و الان بازسازی ساختمان آن در حال انجام است تا مجسمه‌ها و نقاشیهای نگهداری شده در این مکان از آسیب دور بماند.

علی اکبر صنعتی شاید تنها کسی در کشور باشد که دو موزه رسمی به نام وی ثبت شده است که یکی در کرمان و دیگری در تهران است. مرحوم صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز کرمانی و شاگر استاد ابوالحسن خان صدیقی و یکی از اعضای فرهنگستان هنر ایران بود.

وی در سال 1295 هجری شمسی در کرمان متولد شد و پس از فوت پدرش به پرورشگاه علی اکبر صنعتی‌زاده کرمان سپرده شد و سپس به تحصیل علم پرداخت. صنعتی دوره‌‌های تخصصی مجسمه ‌سازی و نقاشی را در مدرسه "صنایع مستظرفه" و مدرسه "صنایع قدیم" زیر نظر استادان طاهرزاده، بهزاد "مینیاتوریست"، ابوالحسن صدیقی "مجسمه‌ساز" و استاد حیدریان گذراند.

وی طی چند دهه فعالیت هنری بیش از دو هزار تابلوی رنگ و روغن، آبرنگ، موزاییک از سنگ و حدود ۴۰۰ مجسمه پدید آورد که در دو موزه به نام وی در کرمان و تهران و سایر موزه‌های داخل و خارج از کشور و مجموعه‌های خصوصی نگهداری می ‌شود اما شرایط نگهداری این اثار در موزه صنعتی تهران مناسب نبود و این مکان به فراموشی سپرده شده بود.

کد خبر 1142934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha