۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۸:۵۰

ظرفیت های پژوهشی در مراکز علمی کشور اشتراک گذاری می شود

ظرفیت های پژوهشی در مراکز علمی کشور اشتراک گذاری می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی و فن آوری وزیر علوم، تحقیقان و فن آوری از اشتراک گذاری ظرفیت های پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، محمد مهدی نژاد نورانی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان، اظهار داشت: در راستای بهره برداری بهتر از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، طرح اشتراک گذاری ظرفیت های پژوهشی در این مراکز به اجرا گذاشته می شود.

وی عنوان کرد: با اجرایی کردن این طرح می توان ضمن بهره برداری کامل از ظرفیت های موجود شاهد ایجاد تحولی مهم در راستای توسعه و تقویت هر چه بهتر مباحث حوزه تحقیقاتی و پژوهشی کشور بود چرا که امروز در بعضی از مراکز علمی کشور از ظرفیت های موجود در این حوزه بهره برداری لازم به عمل نمی آید.

معاون پژوهشی و فن آوری وزیر علوم، تحقیقان و فن آوری در ادامه با اشاره به برگزاری چهلمین نشست معاون پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش کشور در سنندج، بیان داشت: در این نشست ضمن ارائه گزارش مدیران و مشاوران حوزه پژوهشی و فناوری وزارت علوم، شرکت کنندگان در خصوص بررسی راهکارهای ارتقای تعاملات دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری، تعمیق ارتباط دانشگاه و جامعه و تبدیل ایده به پدیده، تجربه موفق پارک های علم و فناوری در جهان، مسئولیت های معاونت پژوهشی و فناوری در هدایت، حمایت و نظارت بر پایان نامه های دانشجویی، تعیین و اجرای اولویت های پژوهشی و اجرای طرح پژوهانه دکتری هم اندیشی و تبادل نظر می کنند.

مهدی نژاد نوری خاطرنشان کرد: رونمایی از برنامه کتابخانه دیجیتالی دانشگاهی و نیز معرفی سامانه جامع ارزیابی موسسات پژوهشی از دیگر برنامه های چهلمین همایش معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در دانشگاه کردستان می باشد.

وی گفت: کارگاه های آموزشی سیستم مدیریت نشریات، تجمیع نشریات، آشنایی با پدافند غیرعامل و لایحه حمایت از شرکتهای دانش بنیان نیز در این همایش مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

در این همایش معاون پژوهشی و فناوری این وزارت علوم، استاندار کردستان، معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت، معاون برنامه ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور سخنرانی می کنند.

چهلمین همایش کشوری معاونین پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پارک های علم و فن آوری و پژوهشگاه ها به مدت دو روز و با شرکت بیش 150 نفر در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

کد خبر 1151571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha