۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۱۹:۳۳

2200 زائر از استان یزد به حج تمتع اعزام می ‌شوند

2200 زائر از استان یزد به حج تمتع اعزام می ‌شوند

یزد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حج و زیارت استان یزد گفت: امسال از استان یزد دو هزار و 230 زائر از استان یزد برای شرکت در مناسک حج تمتع اعزام می شوند..

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، محمود اسدزاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب یک کاروان 125 نفره، 2 کاروان 195 نفره، 7 کاروان 145 نفره و چهار کاروان 175 نفره و در مجموع در 14 کاروان به حج تمتع اعزام می ‌شوند.

وی افزود: این تعداد زائر استان یزد شامل هزار و 1160 نفر زن و هزار و 70 نفر مرد هستند که 158 نفر از این افراد نیز از خانواده ‌های معظم شهدا هستند.

اسدزاده خاطرنشان کرد: در حج تمتع امسال، زائران بیت ‌الله الحرام در هشت گروه قیمتی دسته‌ بندی شده ‌اند که پایین ‌ترین گروه رقم دو میلیون و 621 هزار و 800 تومان و بالاترین گروه رقم سه میلیون و 836 هزار ریال به جز هزینه تکلیفی خود پرداخت کرده‌ اند.

وی با اشاره به اینکه امسال پخت غذا به طور متمرکز انجام می ‌شود و خدمات نیز به طور تقریبا یکسان ارائه می ‌شود، افزود: این تفاوت قیمتها و دسته ‌بندیهای قیمتی به دلیل نزدیکی هتلها به حرم در مکه و مدینه و میزان دسترسی به امکانات خارج از هتل است.

ثبت نامی های آذر 83 به بعد باید از یک تا 17 سال در انتظار اعزام بمانند

اسدزاده خاطرنشان کرد: افرادی که امسال به حج تمتع اعزام می شوند،‌ثبت نامی های آذرماه سال 1383 هستند و بقیه افرادی که پس از این تاریخ ثبت نام کرده اند باید از یک سال تا 17 سال در انتظار اعزام بمانند.

وی حج را مرکز تبلور قدرت مسلمانان و مرکز تجدید حیات قرآن کریم و بهترین مکان برای رساندن پیام درست اسلام دانست و اظهار امیدواری کرد: زائران استان یزد بتوانند سفریان فرهنگی بسیار خوبی برای استان یزد باشند.

اسدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ‌های توسعه‌ ای در اطراف مسجدالحرام بیان داشت: زائران باید قبل از سفر اطلاعات دقیقی از محل اسکان خود، طرح‌های توسعه‌ ای و ... داشته باشند و به برای برقراری نظم و انضباط به توصیه ‌های مسئولان کاروان توجه کافی داشته باشند.

رئیس اداره حج و زیارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به برنامه‌ه ای هفته حج بیان داشت: همایش بزرگ مدیران در دانشگاه یزد و در میان دانشجویانی که عمره به جای آورده‌اند، شروع پیش‌ ثبت ‌نام رایگان از زائران عتبات عالیات، انتقال ماکت نمادین کعبه از میدان همافر تا میدان امیرچخماق، ویزیت رایگان تمامی پزشکان حج در مطب ‌های خودشان، برگزاری محافل انس با قرآن، افتتاح مرکز آموزش کارگزاران حج و زیارت، برپایی نمایشگاه و .... از مهم‌ترین برنامه‌های هفته حج در استان یزد است.

اسدزاده همچنین از برگزاری همایش بزرگ بیش از سه هزار و 500 نفری از دست‌اندرکاران حج، مسئولان کاروان‌ها، زوار، پزشکان کاروان‌ها،‌ روحانیون و .... در ورزشگاه شاهدیه خبر داد.

53 دفتر زیارتی در استان یزد فعالیت می کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌ اکنون 53 دفتر زیارتی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، از صدور سه مجوز جدید برای راه‌ اندازی این دفاتر خبر داد و افزود: این دفاتر در شهرستانهای بهاباد، خاتم و ابرکوه راه‌ اندازی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعداد زائران اعزام شده به عمره مفرده و عتبات عالیات عراق و سوریه اظهار داشت: در سال گذشته 12 هزار و 315 نفر به عمره مفرده، 24 هزار و 613 نفر به عتبات عالیات عراق و 10 هزار و 22 نفر به سوریه اعزام شده‌ اند.

کد خبر 1165715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha