۱۸ مهر ۱۳۸۹، ۱۴:۱۶

ریدلی اسکات سریال می‌ِسازد

ریدلی اسکات سریال می‌ِسازد

ریدلی اسکات کارگردان کهنه کار انگلیسی برای شبکه بی‌بی‌سی یک مینی سریال می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آسوشیتد پرس اسکات تهیه و کارگردانی مینی سریال " مردی از قصر مرتفع" را بر عهده گرفته است.

" مردی از قصر مرتفع" عنوان رمانی  ترسناک نوشته فیلیپ کی دیک است که هاوارد برنتن کار نگارش متن اقتباسی آن را بر عهده داشته و قرار است در چهار قسمت توسط اسکات کارگردانی شود.

داستان " مردی از قصر مرتفع" در شهری رویاگونه و ویران شده در دهه 1960 می گذرد . اسکات پیش از این نیز در سال 1982 فیلم " بلید رانر" را با اقتباس از کتابی نوشته فیلیپ کی دیک ساخته بود.

راسل کرو بازیگر محبوب اسکات که در فیلم‌های پیشین این فیلمساز از جمله " گلادیاتور" و " رابین هود" به نقش آفرینی پرداخته برای بازی در نقش اول این مینی سریال هم برگزیده شده‌است.

اسکات درباره این پروژه اقتباسی گفت : همواره ازهواداران آثار فیلیپ کی دیک بوده‌ام.او استاد خلق فضاهایی است که در عین دست گذاشتن روی ذهن خلاق خواننده ، تحلیلی درست از وضعیت بشر در دنیای معاصر را نیز ارائه می‌دهد.

برخی از آثار فیلیپ کی‌دیک در سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌اند که از آن جمله می توان به " یادآوری کامل" ساخته پل ورهوون و " گزارش اقلیت" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ اشاره کرد. ریدلی اسکات هم چندی پیش فیلم " رابین هود" را بر پرده سینما های جهان داشت.

کد خبر 1167860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha