۱۲ مهر ۱۳۸۳، ۲۰:۴۹

حماس و فتح جنايات صهيونيست ها درشمال نوار غزه را نسل كشي دانستند

جنبشهاي فتح و حماس با صدور بيانيه هاي جداگانه اي جنايات نظاميان صهيونيستي در شمال نوار غزه را نسل كشي دانستند.

به گزارش خبرگزاري مهربه نقل ازخبرگزاري فرانسه، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و جنبش آزاديبخش فلسطين (فتح) امروز يكشنبه، عمليات گسترده نظامي رژيم صهيونيستي در شمال نوار غزه و به ويژه در اردوگاه آوارگان جباليا عليه فلسطينيان را جنايت نسل كشي فلسطينيان دانستند.

اين دو جنبش همچنين از جامعه جهاني خواستند تا اين اقدامات وحشيانه رژيم صهيونيستي را متوقف سازند.

حماس با صدور بيانيه اي اعلام كرد: چندين روز است كه نوار غزه و به ويژه مناطق شمالي آن هدف "حملات پست" قرار مي گيرند كه در آن اشغالگران از تمامي وسايل وحشيانه عليه ملت فلسطين بهره مي گيرند كه تاكنون منجربه كشته شدن بيش از 60 نفر و زخمي شدن صدها تن از فلسطينيان شده است.

حماس همچنين از دولتهاي و ملتهاي كشورهاي عربي و اسلامي خواست تا با تحرك جنايات نسل كشي را متوقف سازند و از جامعه جهاني نيز خواست تا به وظايف خود درپايان دادن به جنايات گروهي عليه شهروندان فلسطيني اقدام كنند.

جنبش فتح نيز كابينه صهيونيستي را نسبت به ادامه حملات در شمال نوار غزه هشدار داد وخواستار تحرك عربي اسلامي و بين المللي فوري و سريع براي توقف آن شد.

اين جنبش همچنين مسئوليت كامل جنايات و اقدامات تروريستي در شمال نوارغزه را بر عهده رژيم صهيونيستي دانست و به اين رژيم نسبت به نتايج اقدامات وحشيانه در شمال نوار غزه هشدار داد.

کد خبر 117614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha