۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۲۰

20 اثر به جشنواره موسیقی سنتی شهرکرد ارسال شد

20 اثر به جشنواره موسیقی سنتی شهرکرد ارسال شد

شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ شهرکرد از ارسال بیش از 20 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره موسیقی محلی و سنتی استان خبر داد.

جواد کارگران در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرکرد ‌اظهار داشت: این آثار در دو بخش تک نوازی و گروه‌نوازی ارسال و با استقبال چشمگیر و درخواستهای قابل توجه اهالی موسیقی استان روبه رو شده است.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 15 آبان ماه سال ‌جاری در دو بخش سنتی و محلی به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار طالقانی شمالی، نبش خیابان ابوریحان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد ارسال کنند.

کارگران بیان داشت: این جشنواره با هدف ایجاد بستر مناسب برای تولید آثار هنری در حوزه موسیقی منطبق با فرامین اسلام و فرهنگ و آداب و رسوم بومی چهارمحال و بختیاری یکم تا سوم آذرماه در شهرکرد برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد تاکید کرد: موسیقی محلی یکی از قویترین ابزار زنده نگه داشتن سنتهای بومی از منطقه بوده و موسیقی محلی بختیاری سرشار از حماسه و روحیه میهن پرستی این قوم است.

وی اضافه کرد: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی شهرستان شهرکرد و با رویکرد سال همت و کار مضاعف در دو بخش محلی و سنتی برگزار خواهد شد.

کارگران افزود: حمایت از موسیقی سنتی، هنرمندان را با آداب و رسوم، زبان و تفکرات مردم مناطق مختلف آشنا می‌کند.

وی حمایت از موسیقی سنتی را زنده کردن سنتها دانست و گفت: رسالت مهم موسیقی‌دانان این است که موسیقی اصیل ایران را تقویت کنند.

کارگران تقویت و توجه به موسیقی را از عوامل مبارزه با فرهنگ منحط غرب دانست و افزود: برهمین اساس تمام هنرمندان باید از این فرصت در راستای ارتقای سطح کیفی موسیقی ایران استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه هنرمندان باید با استفاده از موسیقی راه تعالی انسان را نشان دهند، تصریح کرد: هنرمندان باید با تلاش در زمینه ارتقای سطح کیفی موسیقی اصیل ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگ غرب که به دنبال از بین بردن فرهنگ غنی ایران است، مقاومت کنند.

کد خبر 1182154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha