۶ آذر ۱۳۸۹، ۹:۲۴

البرزی خبر داد:

ساوجبلاغ فاقد پایانه مسافربری است

ساوجبلاغ فاقد پایانه مسافربری است

کرج - خبرگزاری مهر: شهردار هشتگرد گفت: شهرستان ساوجبلاغ فاقد هرگونه پایانه مسافربری است که این امر مشکلاتی به همراه دارد.

محمدرضا البرزی در گفتگو با خبرنگار مهر در ساوجبلاغ افزود: لازم است احداث پایانه مسافربری در ساوجبلاغ و افزایش این پایانه ها در منطقه غرب استان البرز با جدیت دنبال شود و همه زمینه ها و شرایط مورد نیاز برای این امر را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: احداث پایانه یادشده کمک می کند تا ساکنان منطقه غرب استان البرز در زمینه تردد برون شهری مشکلات کمتری داشته باشند و مجبور نباشند برای تامین نیاز خود در این خصوص به مناطق دیگر مراجعه کنند.

این مسئول عنوان کرد: در صورت احداث پایانه یادشده، بسیاری از مشکلات کنونی در زمینه حمل و نقل برون شهری کاهش می یابد و مردم ساکن در منطقه در زمانیکه نیاز به رفتن به خارج از منطقه برای آنها پیش می آید، به این پایانه مراجعه خواهند کرد.

وی بیان کرد: تشکیل شدن استان البرز، فرصت مناسبی را برای کاهش مشکلات منطقه غرب این استان و شهرستان ساوجبلاغ فراهم کرده و باید دستگاه های ذیربط نیز در خصوص حل این مشکلات همکاری و تعامل مطلوبی داشته باشند.

فعالیتهای دستگاه های خدمات رسان با شهرداری هشتگرد هماهنگ نیست

البرزی گفت: هماهنگ نبودن فعالیتهای دستگاه های خدمات رسان این منطقه با شهرداری هشتگرد بر مشکلات افزوده است.

وی افزود: محقق نشدن مدیریت واحد شهری در این منطقه بر موازی کاری ها افزوده است و این مشکل باید به بهترین نحو ممکن حل شود.

مدیریت واحد شهری در هشتگرد محقق نشده است 
 
این مسئول گفت: شهرداری ها طبق وظایفی که به آنها محول شده باید اقدامات مختلف شهری را انجام دهند درحالیکه عدم تحقق مدیریت واحد شهری، مانعی بر سر راه عملی شدن این امر به شمار می اید.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال، در مواقعی پیش می آید که دستگاه های خدمات رسان از قبیل آب، برق و گاز اقداماتی انجام می دهند که به نوعی موازی کاری منتج می شود و شهرداری را گرفتار مشکل و سختی می کند و باید هماهنگی در این خصوص بین دستگاه ها افزایش یابد.
 
حفاری های بی موقع موجب آسیب دیدن آسفالتها می شود
 
البرزی عنوان کرد: گاهی شهرداری یک منطقه را آسفالت می کند اما پس از مدتی شاهد انجام امور حفاری از سوی دستگاه های ذیربط هستیم که این امر باعث می شود آسفالتها آسیب ببیند و هزینه ای که انجام شده به هدر رود.
 
وی اظهار داشت: اگر مدیریت واحد شهری محقق شود، کمتر شاهد این گونه ناهماهنگی میان شهرداری و دستگاه های ذیربط هستیم و میزان اتلاف هزینه، وقت و انرژی به شکل محسوسی کاهش می یابد.
 
البرزی گقت: شورای اسلامی باید بتواند به همه زوایای مشکلات و و مسائل منطقه از جمله خدمات، عمران، شهرسازی و ... نظارت داشته باشد درحالیکه در حال حاضر این زمینه در مواردی فراهم نیست که این امر مشکلاتی به همراه دارد و مانع از حل مشکلات قبلی می شود.
 
تنها از شورا انتظار افزایش کارآیی نداشته باشیم
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است نهاد شورا به بهترین نحو فعالیت کند و به وظایف خود عمل کند باید زمینه های لازم برای تحقق این امر فراهم شود نه اینکه تنها از شورا انتظار افزایش کارآیی داشته باشیم و به نیازهای آن در زمینه اصلاح قانون مربوطه بی توجهی کنیم.
 
این مسئول افزود: باید این اختیار وجود داشته باشد که بتوان جلوی موازی کاری ها را گرفت و از این طریق به کاهش هزینه ها کمک کرد درحالیکه عدم وجود زمینه های مورد نیاز در زمینه تحقق مدیریت واحد شهری مانع از این امر می شود.
 
وی اضافه کرد: تحقق مدیریت واحد شهری نیازمند هماهنگی و تعاون مطلوب از سوی همه وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط است و همه باید برای تحقق این امر تلاش کنند. 
کد خبر 1198719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha