۱۰ آذر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۲

کودکان با آثار فرهنگی ایران آشنا می شوند

کودکان با آثار فرهنگی ایران آشنا می شوند

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز سرگرمیهای سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از تولید نرم افزارهای جدید بازیهای رایانه ای برای آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار فرهنگی ایران زمین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مجید قادری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست با مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، نرم افزارهای " گنج پنهان"، "افسانه روزبه" ، "موش و مار" و " سامانه های کانون" را در دست تولید ذکر کرد.

وی افزود: با این نرم افزارها  نوجوانان با آثار فرهنگی ایران زمین، حق شناسی و احقاق حقوق، قصه های مرزبان نامه و ساخت سازه های ثابت و غیر ثابت آشنا می شوند.
 
قادری همچنین طراحی نرم افزار آن لاین آرمان شهر و تجدید نرم افزارهای  تصاویر سه بعدی 1و 2 و نجوم برای همه را از دیگر تولیدات در دست اقدام کانون کشور برشمرد.
 
مدیر مرکز سرگرمیهای سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: معضل فرهنگی تربیتی بازیهای رایانه ای در بین پسران نوجوان را جدی بگیریم.
 
قادری، کانون پرورش فکری را جایگاه مناسبی برای حل این معضل با اهتمام همه دلسوزان فرهنگی کشور دانست.
 
وی تصریح کرد:  طبق تحقیقات ، انجام  بازی های رایانه ای مناسب و غیر مناسب بیش از یکساعت باعث افت بینایی و انحراف ستون فقرات در بین نوجوانان می شود.
 
به گفته قادری ایجاد شرایط برای تجربه بازیهای سالم و مقابله با جنگ نرم دشمن یکی از مهمترین اهداف و برنامه های این مدیریت است.
 
مدیر مرکز سرگرمیهای سازنده کانون در ادامه خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متناسب با شرایط فرهنگی کشور و نیاز جامعه، تولید نرم افزارهای بازی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی به خانواده ها توصیه کرد: کودکان پیش دبستانی را از انجام بازیهای رایانه ای منع و در انتخاب بازیهای رایانه ای دارای هولوگرام و با انتخاب موضوعات تحت نظر خویش بکوشند.
 
به گفته وی بسیاری از کودکان نوجوانان ما فرصت بازیها و سرگرمیهای خاص گروه سنی خود را بواسطه بازی رایانه ای از دست می دهند که نظارت بر این مهم نیز بر عهده والدین است.
کد خبر 1202114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha