۱۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۰:۵۶

بانوان گلستان باید الگوی زنان جهان باشند

بانوان گلستان باید الگوی زنان جهان باشند

گرگان - خبرگزاری مهر: استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت توجه به الگوپذیری گفت: زنان استان با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) باید الگوی دیگر زنان جهان در عرصه های مختلف باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، جواد قناعت صبح شنبه در کنگره منطقه ای جایگاه زن در نظام اسلامی گفت: مسئولیت پذیری، ایثار و فداکاری، نقش  تربیتی، بینش سیاسی و فکری، مقابله با توطئه های فرهنگی و تعمیق و گسترش حجاب وعفاف و  ارزش های دینی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: دکترین مترقی اسلام برای ارائه به جهانیان منابع و ذخایر بی نظیری را عرضه کرده است و در تمام این منابع از جمله قرآن کریم و سنت رسول الله، نقش زن و بانوان از جایگاه خاصی برخوردار است. 
 
قناعت افزود: زنان و بانوان از ارکان اساسی جوامع بشری اند وعالیترین نقش ساز نده را ایفاء کنند.
 
به گفته وی ، دو دیدگاه در مورد زن در جهان وجود دارد که یکی دیدگاه تحجرآمیز نسبت به زنان و دیگری دیدگاه لیبرال دموکراسی غرب است.
 
وی تصریح کرد: از افتخارات نظام اسلامی این است که زن توانسته وارد عرصه های اجتماعی شده و نقش محوری در انقلاب اسلامی داشته باشد.
 
از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، نشست مشترک تخصصی کمیته های اجتماعی، تربیتی و حقوقی در کنگره علمی جایگاه زن در نظام اسلامی با عنوان کوثر نبوت با حضور بانوان فرهیخته تشیع و تسنن در گرگان برگزار شد.
 
در  این کنگره پنج  مقاله برتر از نرگس کریم آبادی، محمدحسین مردانی نوکنده، زهرا نوچمنی، محسن موحدی و حاج عبدالکریم آخوند الهی ارائه شد.
 
گفتنی است هدف کنگره علمی کوثر نبوت در راستای تحقق اهداف این کنگره، کمیسیون تربیتی با نگاه تربیتی خاندان وحی به زنان و دختران، کمیسیون اجتماعی با هدف تبیین جایگاه زنان و دختران در مسائل اجتماعی از دیدگاه اسلام و کمیسیون حقوقی با هدف تبیین جایگاه زنان و دختران در مسائل حقوقی از دیدگاه اسلام  است  که  در این کمیسیون ها، نتایج و خروجی های خوبی ارایه شد.
 
در این نشست در خصوص آسان گرفتن ازدواج موقت، کمبود محبت به دختر جوان، ارایه برنامه پنجم توسعه در حوزه زنان، بیمه زنان خانه دار، تهیه امکانات ورزشی، ساختار بندی و اجتماع بندی جامعه زنان، خود کشی و فرار دختران، آموزش مهارت های زندگی، الگو نبودن مربیان، مسئولان و مدیران از لحاظ دینی، استفاده معلم مرد در مدارس، عدم آگاهی زنان نسبت به حقوق خود، استفاده غیراخلاقی از زنان و ارایه نشدن الگوی زن مسلمان ایرانی از صدا و سیما بحث و بررسی شد.
کد خبر 1203280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha