۷ دی ۱۳۸۹، ۱۲:۱۴

طاهرخانی در گفتگو با مهر:

پژوهش‌نامه‌‌های پیشکسوتان ادبی منتشر می‌شود/ انتشار"پرنده‌ای در باران"

پژوهش‌نامه‌‌های پیشکسوتان ادبی منتشر می‌شود/ انتشار"پرنده‌ای در باران"

ابوالفضل طاهرخانی از انتشار پژوهش‌نامه‌های پیشکسوتان ادبی خبر داد و گفت: هم‌اکنون پژوهشنامه‌های"فیروز زنوزی‌جلالی" و "ابراهیم حسن‌بیگی" به پایان رسیده و پژوهشنامه "جعفر ابراهیمی" نیز در دست تدوین است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گردآوری وتدوین این پژوهشنامه‌ها افزود: در این پژوهشنامه‌ها کتابشناسی، خلاصه داستان‌های این پیشکسوتان، مطالبی در مورد نویسندگان، نقدهای نوشته شده توسط آنها، نقد‌های وارده بر آثارشان، پیشکسوتان از نگاه دیگران، در آیینه مطبوعات، مصاحبه و اخبار مربوطه، مستندهای تصویری اعم از خانوادگی و کاری در این مجموعه‌ها گردآوری شده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه موضوع  این پژوهشنامه‌ها ادبیات داستانی است، اظهارکرد: هر یک از این پژوهش‌نامه‌ها در یک جلد کتاب جداگانه  و در حدود 400 صفحه منتشر می‌شود.

وی عنوان کرد: این آثار قرار است با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه فرهنگی هنری "پرستا" منتشر شود.
 
طاهرخانی درباره پژوهشنامه جعفر ابراهیمی (شاهد) تصریح کرد:  این پژوهشنامه هم‌اکنون در دست تالیف است و مراحل تدوین و گردآوری آن تا دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد و آن را تحویل موسسه می‌دهم.
 
وی درباره چگونگی منابع جمع‌آوری این آثار گفت: حوزه هنری، کتابخانه ملی، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری از جمله نهادهایی هستند که به گردآوری این پژوهشنامه بسیار کمک کردند.
 
این نویسنده مصاحبه با  پیشکسوتان را از ویژگی‌های خاص این کتب برشمرد و افزود: این مساله سبب شده زوایای خاص زندگی نویسندگان هم در این آثار بیان شود و به طور قطع این بخش بر جذابیت کتاب‌ها می‌افزاید.
 
وی از زمان انشار این این پژوهشنامه‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و ادامه داد: موسسه تصمیم گیرنده زمان چاپ آنها است.
 
وی از تالیف فیلمنامه‌ای با نام "پرنده‌ای در باران" نیز خبر داد و گفت: این فیلمنامه به طور مشترک با محمد‌رضا رحمانی نگارش و به زودی از سوی انتشارات "امیرکبیر" راهی بازار کتاب می‌شود.
 
این نویسنده با اشاره به اینکه موضوع فیلمنامه دفاع مقدس است، بیان کرد: این فیلمنامه در حدود 100 صفحه و در قطع رقعی منتشر خواهد شد.
کد خبر 1219402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha