۱۲ دی ۱۳۸۹، ۲۱:۳۱

تحولات برزیل/

دیدارهای روسف با سران برخی کشورها / داسیلوا به سائوپولو پرواز کرد

دیدارهای روسف با سران برخی کشورها / داسیلوا به سائوپولو پرواز کرد

رئیس جمهوری جدید برزیل در نخستین روزکاری خود با روسای جمهوری اروگوئه، کره جنوبی، پرتغال، کوبا، ژاپن و رئیس تشکلات خودگردان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیلما روسف" امروز یکشنبه روز پرکاری را پشت سرگذاشت. وی در نخستین روز از ریاست جمهوری خود دیدارهایی را با شماری از روسای جمهوری کشورها انجام داد.

این مقامها برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری روسف به برزیل دعوت شده بودند. روسف همچنین با "فیلیپه آستوریاس" شاهزاده اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. در این میان "هوگو چاوز" بدون دیدار با رئیس جمهوری جدید برزیل به کاراکاس بازگشت.
 
روسف 63 ساله همچنین در نخستین سخنرانی اش به عنوان رئیس جمهوری برزیل ضمن قدرانی از "لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا" سلف خود تاکید کرد: لولا همیشه با ما خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش شب شنبه و پس از مراسم آغاز به کار رئیس جمهوری جدید برزیل، داسیلوا به موطن خود "سائو پائولو" پرواز کرد. وی در جمع صدها نفر از هوادارانش در این منطقه گفت : من سرافرازانه و با حس موفقیت در انجام وظیفه ام به خانه بازگشته ام.
 
گفتنی است نخستین زن رئیس جمهور تاریخ برزیل در 31 اکتبر سال گذشته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل بر "خوزه سرا" رقیب خود پیروز شد. وی بر اساس قانون اساسی برزیل تا پایان سال 2014 رئیس جمهوری این کشور خواهد بود.
کد خبر 1223463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha