۲۱ دی ۱۳۸۹، ۱۴:۳۳

واگذاری زمین در نخستین شهرک صنعتی دریایی کشور آغاز شد

واگذاری زمین در نخستین شهرک صنعتی دریایی کشور آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی بوشهر گفت: واگذاری زمین در نخستین شهرک صنعتی دریایی کشور در منطقه سرتل بوشهر آغاز شد.

مهدی صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: این شهرک 30 هکتاری در منطقه سرتل بوشهر قرار دارد و خاص صنایع دریایی و شناور سازی است.

وی با بیان به اینکه ساخت شهرک صنعتی- دریایی بوشهر در سال 85 آغاز شده است، افزود: تکمیل زیرساختهای این شهرک از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان بود و تاکنون از محل اعتبارات مصوبهای این سفر 10 میلیارد ریال صرف تأمین آب برق ساخت خیابان و فضای سبز شهرک شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی بوشهر با اشاره به فعالیت 15 واحد شناورسازی در شهر بوشهر اضافه کرد: اولویت در واگذاری زمین با واحدهای صنعتی پراکنده در این شهر و استان است.

صفوی یکی از مشکلات واحدهای شناورسازی را دوری از دریا و بالا بودن هزینه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرک صنعتی دریایی در کنار دریا واحدهایی که در این شهرک مستقر شوند دیگر نیازی نیست هزینه حمل و نقل بدهند بنابراین محصولاتشان با قیمت مناسب تری عرضه می شود.

وی افزود: همچنین این واحدها می توانند از معافیت چهار ساله مالیاتی به میزان 80 درصد و مستثنی بودن از قانون شهرداریها برخوردار شوند.

صفوی با اشاره به استقبال خوب واحدهای صنعتی برای استقرار در این شهرک افزود: مطالعه ایجاد یک شهرک هزار هکتاری صنایع دریایی برای پاسخ گویی به نیازهای جدید در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1229952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha