۳ بهمن ۱۳۸۹، ۱۵:۳۳

گزارش خبری مهر/

پلدختر پایانه مسافربری ندارد

پلدختر پایانه مسافربری ندارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در حالیکه پلدختر می تواند به یکی از شهرستانهای مسافر پذیر کشور در ماه های مختلف سال تبدیل شود هنوز این شهرستان از وجود پایانه مسافربری به عنوان حداقل زیر ساخت حمل و نقل مسافر برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرستان پلدختر، ‌یکی از گلایه های همیشگی مسافران وارد شده به پلدختر نبود پایانه مسافربری در مرکز این شهرستان است که این امر موجب می شود که مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر سرگردان شوند.

از سوی دیگر مردم این شهرستان که قصد مسافرت به دیگر استانهای کشور را نیز دارند برای این کار باید به شهرستانهای خرم آباد و یا اندیمشک مراجعه کنند و از طریق این شهرستانها اقدام به خرید بلیط مسافرتی کنند ،‌مسافران در پلدختر به دلیل نبود پایانه مسافر بری سرگردان و با مشکل رفت و آمد روبرو هستند.

به گفته مسافران بدلیل نبود پایانه، اکثر مسافران به ویژه دانشجویان و روستاییان مجبور هستند ساعتها بدون هیچگونه امکاناتی در ورودی های این شهر در انتظار آمدن اتوبوس بمانند.

‌یکی از این مسافران در این رابطه به خبرنگارمهر در پلدختر گفت: وجود تنها دفتر مسافربری در پلدختر که خود نه اتوبوسی دارد و نه امکاناتی در شان مردم این خطه نیست.

عکس تزئینی است

مصطفی الماسی گفت: برای تحصیل مجبور به رفت و آمد به اراک هستم و برای این منظور به دلیل نبود پایانه مسافربری اتوبوس با مشکلاتی زیادی روبرو هستم.

وی افزود: اکثر مسافران به دلیل گرمای هوا در تابستان و باد و باران و سرما در فصل زمستان و نبود امکانات لازم در اطراف و حاشیه جاده ها سرگردان و چشم به اتوبوس های مسافربری عبوری دوخته اند.

‌یک معلم پلدختری گفت: مردم این شهرستان برای سفر به دیگر استانها نیازمند دریافت خدمات حمل و نقل و پایانه مسافربری اتوبوس هستند ولی این شهر از داشتن پایانه مسافربری محروم است.

یک شهروند همدانی ساکن در پلدختر با اشاره به اینکه سال هاست از استان و وطن خود مهاجرت و در پلدختر سکنی گزیده است، گفت: در مدت بیست و چند سال سکونتم در این شهر هر بار برای مسافرت به همدان مجبور به طی مسافت به شهرهای همجوار پلدختر بوده ام.

وی افزود: این در حالیست که پایانه مسافربری پلدختر به عنوان تنها پایانه این شهر فقط قادر به ارائه خدمات حمل و نقل مسافرتی با مینی بوس به شهرهای همجوار است و از اتوبوس در این ترمینال خبری نیست.

وی ادامه داد : واقعاً جای سؤال است که چطور شهری که این همه مسافر به اقصی نقاط کشور دارد هنوز از داشتن یک پایانه مناسب محروم است.

یکی دیگر از شهروندان پلدختری در این باره گفت: به علت بیماری خاص فرزندم باید به یکی از بیمارستانهای اصفهان مراجعه کنم و به دلیل نبود پایانه مسافربری اتوبوس در این شهرستان باید بیشتر وقت خود را در کنار جاده سرگردان بمانم.

به هر حال شهرستان پلدختر با قرار گرفتن در مسیر جاده شمال به جنوب کشور یکی از مهم ترین مبادی ورود و خروج مسافران است که عدم وجود پایانه مسافربری موجب گلایه های مردم این شهرستان و مسافران شده است.

کد خبر 1238266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha