۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۵:۳۳

پس از گذشت چهار سال/

موزه دفاع مقدس استان مرکزی 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

موزه دفاع مقدس استان مرکزی 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: چهار سال از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس استان در اراک می گذرد و اکنون این طرح تنها 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ علی جلالی فراهانی عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان در اراک افزود: تکمیل و تجهیز این طرح نیازمند حمایت مسئولان  و مدیران دستگاههای مختلف و احساس تکلیف آنان در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: تکمیل و تجهیز این پروژه نیازمند 15 میلیارد تومان است.

جلالی با اشاره به اینکه رزمندگان استان مرکزی و مردم استان نقش جدی و پر رنگی در دوران دفاع مقدس داشتند، افزود: اکنون دانشجویان و دانش آموزان زیادی سالانه برای بازدید از موزه دفاع مقدس همدان به این استان می روند که این امر نشان از نیاز استان برای داشتن موزه دفاع مقدس با مختصات استان مرکزی است.

وی گفت: برغم پیگیری های مداوم با مسئولان مختلف استان اختصاص بودجه برای این موزه در دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی لحاظ نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با ساخت این موزه می توان فعالیتهای فرهنگی، ادبی، هنری و نمایشی را در استان با رویکرد دفاع مقدس ساماندهی کرده و اثرگذاری تولیدات را افزایش داد.

وی در ادامه از جمع آوری آثار شهدای استان خبر داد و گفت: تاکنون 120 هزار سند و 105 هزار عکس از رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع آوری شده است.

کد خبر 1240567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha