۹ بهمن ۱۳۸۹، ۱۴:۳۵

روحانیون کردستان نسبت به شکل گیری نحله های انحرافی بی تفاوت نباشند

روحانیون کردستان نسبت به شکل گیری نحله های انحرافی بی تفاوت نباشند

سنندج - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت سنندج از علما و روحانیون استان کردستان خواست که نسبت به شکل گیری نحله های انحرافی در جامعه بی تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، ماموستا امین راستی ظهر شنبه و در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دیدار با علما و روحانیون این استان، اظهار داشت: علما و روحانیون استان کردستان در مقابله با شکل گیری نحله های انحرافی بی تفاوت نباشند و با روشنگری خود مردم را از اهداف شوم و پلیید این عرفان های کاذب و دروغین آگاه کنند.

وی عنوان کرد: وقتی که دشمن از راه های سخت افزاری و دامن زدن به جنگ های مختلف نتوانست نظام اسلامی و این دین الهی را دچار مشکل کند، با توطئه ها و دسیسه های جدید و با حمایت از گروه های مختلف و نحله های انحرافی به نام دفاع از دین مبین اسلام وارد عرصه شده و مردم نیز باید در مقابل این توطئه آگاهی و بصیرت خود را حفظ کنند.

امام جمعه موقت سنندج بیان داشت: حمایت های مالی هنگفت و حساب شده از گروه های بدون هویتی و عرفان های کاذب و دروغینی که به نام دفاع از دین راه اندازی شده و فعالیت می کنند، نشان می دهد که دین مبین اسلام در حال گسترش بوده و دشمنان نظام اسلامی را به زانو درآورده است و آنها می خواهند با بهره گرفتن از این دسیسه به اهداف شوم و پلید خود برسند.

ماموستا راستی در ادامه ضمن تبریک انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، خاطرنشان کرد: ضمن ارج نهادن خدمات بیش از سه دهه حجت الاسلام والمسلمین موسوی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان، انتظار می رود که مسائل و مشکلات روحانیون این خطه از ایران اسلامی با دقت نظر ویژه مورد بررسی و عنایت قرار گیرد.

وی حمایت از فعالیت مدارس علوم دینی اهل سنت و توجه به ارتقاء سطح علمی طلبه ها و روحانیون جوان در استان کردستان را یادآور شد و افزود: با توجه به شرایط استان و هجمه های بی شمار دشمنان و عوامل آنها لازم است که در حوزه مدارس علوم دینی اهل سنت حمایت و توجه بیشتری صورت گیرد.

در ادامه این مراسم مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گزارش از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته طی چند سال اخیر در حوزه های مختلف فرهنگی و دینی را ارائه کرد.

کد خبر 1241699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha