۱۲ بهمن ۱۳۸۹، ۱۷:۳۵

سیاح:

شاخص های توسعه کشور پس از انقلاب 40 برابر شده است

شاخص های توسعه کشور پس از انقلاب 40 برابر شده است

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: بر اساس اعلام دفتر توسعه سازمان ملل، شاخص های توسعه در کشور ایران از ابتدای انقلاب تا کنون 40 برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، اباسلط سیاح ظهر سه شنبه در حضور مسئولین استانی، فرماندهان واحدهای مقاومت، فرهنگیان، اساتید و دانشجویان افزود: این شاخص بر اساس امید به زندگی، کیفیت نظام آموزشی و درآمد واقعی مردم سنجیده می شود که ایران توانسته در طی 32 سال پس از انقلاب اسلامی از رتبه 110 به رتبه 70 صعود کند.

سیاح با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه بخش های مختلف کشور در زمینه های مختلف از جمله نفت، برق، گاز، آب، پتروشیمی، مخابرات، راه و ترابری، صنعت، کشاورزی، سواد آموزی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها بوده ایم یادآور شد: به عنوان نمونه درصد باسوادی افراد بالای شش سال 57 28 درصد بود که در حال حاضر به بیش از 85 درصد رسیده و سال آینده شاهد برگزاری جشن باسوادی در استان خواهیم بود.

وی ضمن گرامیداشت این ایام و درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی، راز ثبات، مانایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را آموزه های دینی عنوان و تصریح کرد: درون مایه انقلاب، اسلام بود و همین امر وجه تمایز انقلاب ایران با سایر انقلاب هاست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مولفه های اقتدار بخشی در جهان را تغییر داد و همچنان در مقابل دشمنان می تازد.

سیاح با بیان اینکه اندیشمندان و سیاستمداران جهان با تفکر و ایده های مختلف، منافع خود را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند اظهار داشت: تنها وجه مشترک آنها نفی نقش دین در عرصه سیاست، اجتماع و بین الملل بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با استفاده از همین نقطه مشترک رقم خورد و تمامی ایده ها و نظریاتی که در زمینه سیاست جهانی و مولفه های اقتدار بخشی ملت ها در دانشگاه ها تدریس می شد دچار چالش جدی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: در ماه های اول انقلاب نیز رسانه های جهان تبلیغاتن خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند و هر ماه می گفتند که تا چند ماه آینده این نظام سقوط می کند.

سیاح ادامه داد: در حال حاضر شاهد صدور انقلاب اسلامی ایران در همه نقاط دنیا هستیم و این به برکت تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد و همدلی مردم در مقابله با دشمنان نظام است.

وی تصریح کرد: تأثیرات این انقلاب بدون تعارف شرق را قبل از فروپاشی کمونیسم از هم فرو پاشید و گفتمان منازعات عرصه جهانی را تغییر داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افکار عمومی متاثر از انقلاب ایران است گفت: انقلاب اسلامی سه عنصر معنویت، اخلاق و عدالت را در جهان مطرح کرد.

سیاح تاکید کرد: در انجام کارها باید به اخلاص توجه داشت و به دور از حواشی کارها را انجام داد تا پیروزی حاصل شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدیران و خدمتگزاران دولت به فکر مشکل مردم بوده و گره ها را بدون توجه به اینکه مقام بالاتر ببیند یا نه، بگشایند خدمت اصلی را برای آنان انجام داده اند.

کد خبر 1244095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha