۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۱۰:۴۴

الجزیره گزارش داد:

قذافی با تظاهرات مردم کنار نمی رود/ نقش تعیین کننده سران قبایل لیبی

قذافی با تظاهرات مردم کنار نمی رود/ نقش تعیین کننده سران قبایل لیبی

شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به تفاوتهای موجود در بافت اجتماعی-سیاسی لیبی با کشوری همچون مصر تاکید کرد: قذافی که 43 سال است بر این کشور حکمرانی تنها با تظاهرات مردم از قدرت کنار نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد: کشور لیبی از دیرباز بافتی قبیله ای و عشایری داشته است.

بر این اساس، تظاهرات اخیر مردمی علیه "معمر القذافی" رهبر 43 سال اخیر لیبی که تا کنون بیش از 24 کشته بر جای گذاشته است به عوامل دیگری هم برای موفقیت احتیاج دارد.

الجزیره تاکید کرد: با توجه به نقش تعیین کننده روسا و سران قبایل و عشایر در این کشور، همراهی آنان با مردم معترض علیه قذافی کلید اصلی به ثمر نشستن قیام اخیر است. البته بسیاری از این روسای قبایل روابط خوبی با قذافی داشته و از وی کمک های مالی خوبی نیز دریافت می کنند.

الجزیره در ادامه این گزارش به عدم پوشش رسانه ای تظاهرات علیه قذافی در لیبی اشاره کرده و تاکید کرد: قذافی با در نظر گرفتن تدابیر ویژه از حضور هر گونه خبرنگار خارجی و داخلی در جریان تظاهرات جلوگیری می کند. مسئله ای که باعث شد تصاویر و گزارشی رسمی از وقایع اخیر لیبی منتشر نشود.

البته در این میان وبلاگ نویسان و پایگاههای خبری مستقل در لیبی تصاویری از این اعتراضات را بر روی صفحات اینترنتی خود قرار داده اند که نشان دهنده موج شدید مخالفتها با حاکم بیش از 4 دهه اخیر این کشور است.

کد خبر 1256845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha