۳ اسفند ۱۳۸۹، ۹:۴۱

ابوترابی فرد:

مجلس ایران از ملت مسلمان لیبی با همه وجود حمایت می کند

مجلس ایران از ملت مسلمان لیبی با همه وجود حمایت می کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایات غیر انسانی و بیرحمانه حکام لیبی اعلام می کنند که از حرکت قدرتمند و عزت بخش ملت مسلمان و هوشمند لیبی با همه وجود حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز سه شنبه با اشاره به تحولات کشورهای اسلامی در منطقه گفت: بیداری امت اسلامی که از دستاوردهای ارزشمند معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی است راه فروپاشی کاخ های ظلم و ستم و مسیر اقتدار و عزت امت اسلام و ذلت نظام سلطه را هموار نموده است.

وی افزود: بیداری جهان اسلام که درسایه شناخت اسلام ناب و حقیقت آموزه های قرآن، پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت آن بزرگوار است از ویژگی های ارزشمند و عزت بخشی برخوردار است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه نخستین ویژگی بیداری امروز جهان اسلامی احیا ارزش های دینی است گفت: ملت ایران در مسیر آموزه های قرآن کریم و سنت پیامبر گام بر می دارند.

وی همچنین پیوند ناگسستنی دین و سیاست را از ویژگی های دیگر بیداری امروز جهان اسلام دانست و افزود: امروز مسلمانان با همه وجود حضور یافته اند که حیات سیاسی آنان در سایه استقرار احکام دینی معنا پیدا می کند و در سایه درخشش ناب تفکر اسلامی که از حنجره خداخواه امام بزرگوار شنیده اند و در کلام و سخن و رفتار رهبر معظم انقلاب به صورت عینی یافته اند دنبال میکنند.

نایب رئیس مجلس این اتفاقات را بازگشت حیات سیاسی برآمده از آزموه های دینی در دنیای اسلام خواند و رویارویی با نظام سلطه ، دنیای استکبار، استبداد داخلی و استعمار خارجی را از دیگر ویژگی های بیداری جهان اسلام خواند و تصریح کرد: این رویارویی امروز نوید بخش این حقیقت است که دنیای اسلام از درون قلمرو استراتژیک غرب خارج شده و به معنای کامل کلمه در آینده نزدیک کاملا از این قلمرو استراتژیک غرب خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: فریاد بلند مسلمانان مصر، لیبی، تونس و در دنیای اسلام در برابر آمریکا جهانخوار و نظام سلطه پاسخ رسایی به تحقیر نظام سلطه در طول بیش از 2 قرن تسلط آنان بر جهان اسلام است.

وی بیداری جهان اسلام را یک جریان نوین در رویارویی با رژیم صهیونیستی خواند و اظهار داشت: امروز گفتمان مسلط در برابر رژیم صهیونیستی گفتمان مبارزه و آتش و مقاومت است و این خیزش دنیای اسلام نویدی بر فروپاشی دستگاه متزلزل رژیم صهیونیستی است.

ابوترابی فرد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را از ویژگی های دیگر بیداری اسلامی در منطقه خواند و افزود: امروز هلال اسلامی از جنوبی ترین نقطه قاره آسیا تا دورترین نقطه در شاخ آفریقا یک شعار را در جهان امروز طنین انداز کرده است و آن یک صف یکپارچه و متحد در زیر سایه قرآن و در سایه احیاء آموزه های دینی و اسلامی است.

وی با اشاره به حرکت مذبوحانه مزدوران بیگانه در کشورهای اسلامی و سرکوب غیر انسانی مسلمانان در کشورهای منطقه گفت: ملت ایران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جنایات غیر انسانی و بیرحمانه حاکمان لیبی را شدیدا محکوم و از حرکت  قدرتمند و عزت بخش ملت مسلمان و هوشمند لیبی با همه وجود حمایت می کنند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس از حرکت ملت های مسلمان منطقه در تونس، مصر و بحرین با همه وجود حمایت می کنند و بر حکام این کشورها گوشزد می دارند که احیاء و نجات شما در توجه به فریاد ملت هاست و باید حقوق ملت ها را پاس دارید و باید به سخنان آنان توجه کنید.

وی تاکید کرد: امروز عصر حاکمیت اراده ملت هاست و این درسی است که ملل منطقه از انقلاب اسلامی آموخته اند و مردم سالاری برآمده از آموزه های دینی و استقرار نظام سیاسی متکی بر اراده ملت ها خواست آنان است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه اراده ملت های مسلمان منطقه باید تحقق پیدا کند گفت: مردم ایران و نمایندگان مجلس با همه وجود جنایات حکام وابسته به غرب را محکوم می کنند و انزجار خود را از کسانی که تا دیروز در دفاع از دموکراسی و مردم سالاری سخن می گفتند و برای دفاع از حقوق بشر اشک تمساح می ریختند، و امروز در برابر بمباران هواپیماهای جنگی لیبی سکوت کرده اند، اعلام می کنند.

نماینده قزوین در مجلس همچنین با اشاره به اینکه کسانی که تا دیروز از دموکراسی حرف می زدند امروز در برابر کشتار لیبی لب فرو بسته اند و در برابر قیام ملت ها و حقوق مشروع آنان سخن نمی گویند رفتار آنان از نظر ما محکوم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد عزت و پیروزی امت اسلام در منطقه باشیم و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نخبگان و دانشمندان در کشورها وظایف خطیری بر عهده دارند و باید از این حرکت ملت خویش حمایت کنند گفت: آنان باید راه استقامت را به ملل منطقه بنمایانند.

کد خبر 1258734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha