۴ مهر ۱۴۰۳، ۰:۰۴

به مدت ۳ روز؛

جشنواره تئاتر خیابانی «زاب»پیرانشهر آغاز شد

جشنواره تئاتر خیابانی «زاب»پیرانشهر آغاز شد

ارومیه- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر زاب پیرانشهر با ۶ اجرای هنرمندان استان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی تسبیحی در این زمینه اظهار کرد: دومین جشنواره استانی تئاتر زاب پیرانشهر آئین افتتاحیه نداشت و جشنواره با اجرای ۶ گروه از هنرمندان استان در این شهرستان آغاز شد و مردم استقبال خوبی از اجرای هنرمندان انجام دادند.

وی اضافه کرد: در نخستین روز این جشنواره، کد پستی، سفر، معرکه زندگی، به هم می‌رسیم، آخرین آغوش و کی مقصره در فضای باز از جمله خیابان شورا، پارک خیام و پارک کودک این شهر به نمایش در آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر ادامه داد: حمایت از هنرمندان، تقویت و احیای تئاتر خیابانی، تولید نمایش‌های خیابانی فاخر، ترویج نشاط و شادابی وهمدلی، تقویت روحیه اجتماعی، ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم، پویا و پاک از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی است.

تسبیحی گفت: برای برگزاری این جشنواره انتخاب موضوع و مضامین آزاد، اما توجه به موضوعاتی مانند جوانی جمعیت، مطالعه و کتابخوانی و ترویج نشاط و شادابی جهت انتخاب نهایی مورد تاکید بود.

دومین جشنواره نمایش خیابانی زاب پیرانشهر، به مدت سه روز از سوم تا پنجم مهرماه، میزبان چندین اثر برتر از گروه‌های نمایشی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

کد خبر 6235579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha