۴ اسفند ۱۳۸۹، ۱۲:۲۲

یک نماینده مجلس:

توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات نظام است

توسعه حمل و نقل عمومی از ضروریات نظام است

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به مصوبات قانونی مجلس در حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها از ضروریات نظام بوده به همین منظور منابع مختلفی در بودجه کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی گفت : توسعه حمل و نقل عمومی با کاهش مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و سلامت مردم در ارتباط مستقیم است. از این رو در بخش های مختلف قانون منابعی را برای متولی توسعه حمل و نقل عمومی یعنی شهرداری ها تعیین کرده ایم که باید محقق شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شهرداری ها نهادهای خدماتی مردمی هستند که بودجه ای در اختیارشان نیست. از این رو علاوه بر درآمدزایی نیاز به حمایت مالی از سوی دولت دارند که منابع آن در قانون مشخص است. این در شرایطیست که متاسفانه به دلیل برخی بداخلاقی های سیاسی، از دریافت حقشان محروم مانده اند.

وی همچنین تاکید کرد: حمل و نقل عمومی در تهران بر پایه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو استوار است که برای توسعه و تکمیل این سه ناوگان نیاز به هزینه های بسیار زیادی است و از توان شهرداری به تنهایی خارج است. بنابراین باید از منابع کشور نیز در این راستا هزینه شود.

این نماینده مجلس در خصوص یارانه بلیت مترو اضافه کرد: قیمت تمام شده هر سفر با مترو نزدیک به یک هزار تومان است که یک سوم آن باید توسط دولت پرداخت شود. اما در صورت عدم پرداخت این مبلغ به قیمت بلیتی که مردم خریداری می کنند افزوده خواهد شد.

محسنی بندپی با اشاره به منابعی که برای نهادهای خصوصی و خدماتی در هدفمندی یارانه ها تعیین شده گفت: واقعی شدن قیمت ها، برای نهادهای خصوصی و خدماتی بار مالی زیادی را در پی داشته که برای جبران آن منابعی در قانون پیش بینی شده است. این منبع 30 درصد از درآمدهای هدفمندی است که شهرداری ها نیز باید از آن بهره مند شوند.

کد خبر 1259828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha