۸ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۵۷

در نیمه اول نوروز/

کشف وسایل نقلیه مسروقه در اصفهان 140 درصد افزایش یافت

کشف وسایل نقلیه مسروقه در اصفهان 140 درصد افزایش یافت

اصفهان - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کشف وسایل نقلیه مسروقه در نیمه نخست تعطیلات نوروز سال جاری در استان اصفهان 140 درصد افزایش یافته است.

سردار حسن کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به افزایش میزان کشفیات وسایل نقلیه مسروقه در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی و با تقویت و تجهیز گشت‌های هدفمند پلیس آگاهی و پلیس شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان وسایل نقلیه و کشف خودرو و موتورسیکلت‌های مسروقه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای این ماموریت با موفقیت‌های چشمگیری همراه بوده است، اظهار داشت: با شناسایی جغرافیای وقوع جرم و توجیه واحدهای گشتی و کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار، تعداد دستگیری سارقان وسایل نقلیه به میزان چشمگیری افزایش یافت به طوری که در نیمه نخست ایام تعطیلات نوروز، 45 نفر از سارقان در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین به میزان کشفیات از افراد و سارقان دستگیر شده اشاره کرد و ادامه داد: از این سارقان تعداد 74 دستگاه خودرو و 38 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد و در اختیار مالباختگان قرار گرفت.

وی یکی از دلایل افزایش سرقت خودرو و موتورسیکلت در ایام تعطیلات نوروزی را بی‌دقتی مالباختگان و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و تاخیری دانست و تصریح کرد: یکی از شیوه‌های سارقان در سرقت وسایل نقلیه و به ویژه خودرو این است که آنها بعد از سرقت خودرو برخی از تجهیزات نظیر رادیو پخش و کپسول گاز را ربوده و خودرو را به صورت بلاصاحب در یکی از معابر شهر یا اطراف شهر رها می‌کنند.

سردار کرمی اضافه کرد: در این زمینه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون چهار نفر از متهمین اصلی شناسایی و دستگیر شده‌اند و به فقرات متعدد سرقت خودرو و لوازم داخل آن اقرار کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و دارندگان وسایل نقلیه باید هشدارهای حفاظتی پلیسی را جدی بگیرند، ادامه داد: پلیس توصیه می‌کند که رانندگان وسایل نقلیه از پارک خودرو در نقاط کور و زوایای بی‌روح خودداری کنند و خودروهای خود را به پارکینگ بسپارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پارک خودرو در پارکینگ منازل و مجتمع‌های مسکونی بهترین راه مقابله با سرقت وسایل نقلیه است، گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر بسیار موثر است.

راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های اصفهان

وی همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های استان به منظور جلوگیری از بروز تصادفات خبر داد.
سردار کرمی افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور جلوگیری از بروز تصادفات در جاده‌های استان اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت کرده است.

وی اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها به خودروهایی که از محورهای ورودی استان عبور می‌کنند بسته‌های فرهنگی و بروشورهای هشدار دهنده ارائه می‌شود و مسافران در خصوص رعایت اصول و قوانین رانندگی برای یک سفر خوب و مطمئن مورد راهنمایی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص برنامه‌های پلیس این استان برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در ایام نوروز تصریح کرد: در کنار این ایستگاه‌ها، فضاهایی نیز ایجاد شده تا رانندگان به استراحت بپردازند، همچنین به منظور تشویق به توقف و استراحت در این مکان‌ها، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل تئاتر عروسکی و موسیقی محلی نیز در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی به صورت صبح و عصر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان در هنگام شب نیز از چراغ‌های گردان و ابزارهای هشدار دهنده در جاده‌ها استفاده شده است.

سردار کرمی با بیان اینکه 118 تیم گشت پلیس راه از 25 اسفند در تمامی جاده‌های استان اصفهان مستقر شده‌اند، ادامه داد: طرح نوروزی پلیس راه تا 15 فروردین ادامه دارد و در این ایام با قاطعیت تمام با رانندگان متخلف برخورد می‌شود و به طور کلی کنترل جاده‌ها جدی‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1278451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha