۲۳ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۲۵

6 مقاله در همایش بناهای تاریخی گلستان ارائه می شود

6 مقاله در همایش بناهای تاریخی گلستان ارائه می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی شش مقاله در همایش یکروزه علمی- تخصصی بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی استان ارائه می شود.

 به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حمید عمرانی رکاوندی صبح سه شنبه در نشست این معاونت افزود: این نشست چهارمین نشست از سری نشستهای شورای پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول و در دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار می شود.

 وی افزود: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، ازسوی ایکوموس" میراث فرهنگی آب " ذکر شده است.
 
دبیر این نشست تصریح کرد: در این نشست شش مقاله با موضوعات ایکوموس و شعار سال 2011، آب در اسطوره ها و میراث تاریخی ایران، بافت تاریخی - فرهنگی گرگان، تاسیسات آبی دیوار تاریخی گرگان، روستای تاریخی فرهنگی فارسیان، شهرستان آزادشهر ارائه خواهد شد.
 
وی افزود: در حاشیه این نشست نمایشگاه عکس بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و گزارش پروژه های انجام شده در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، برپا خواهد شد.
 
عمرانی خاطرنشان کرد: این نشست یک روزه 30 فروردین ماه سال جاری برگزار می شود و جمعی ازمسئولان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان دراین نشست حضور خواهند داشت.
کد خبر 1287057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha