۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

مدیر پایگاه دیوار گرگان خبرداد؛

تصویربرداری هوایی ۶۰درصددیوار تاریخی/ساخت پایگاه بزودی آغازمی شود

تصویربرداری هوایی ۶۰درصددیوار تاریخی/ساخت پایگاه بزودی آغازمی شود

گرگان- مدیر پایگاه میراث فرهنگی دیوار بزرگ گرگان گفت: ساخت نخستین پایگاه دیوار تاریخی در شهر گمیشان با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان بزودی آغاز خواهد شد.

حمید عمرانی رکاوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: نخستین پایگاه دیوار تاریخی در شهر گمیشان ساخته می‌شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی دیوار گرگان افزود: با توجه به طول دیوار پیشنهاد داده بودیم که بین ۶ الی هشت پایگاه تاریخی در طول مسیر ساخته شود تا خدمات پژوهشی، گردشگری و غیره ارائه داده و به حفاظت از دیوار هم کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیت شهرستان گمیشان و با اعلام آمادگی نماینده این شهر و فراهم بودن زمین مقرر شد تا اولین دیوار در شهر گمیشان ساخته شود تا در زمینه ایجاد اشتغال در این منطقه هم اثرگذار باشد.

عمرانی رکاوندی اعلام کرد: پیمانکار پروژه و نقشه ها مشخص بوده و قرارداد منعقد شده است و مقرر شد بعد از ماه صفر کلنگ زنی انجام شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی دیوار گرگان گفت: در این پایگاه زیرساخت‌های گردشگری، نمایشگاه عکس، نمایشگاه اشیا، نمازخانه، چایخانه، غرفه صنایع دستی و پارکینگ تعبیه خواهد شد.

عمرانی رکاوندی بیان کرد: برای ساخت این پایگاه و تجهیز آن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در فاز اول با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کار را آغاز کردیم.

وی در خصوص تصویر برداری هوایی دیوار هم گفت: ۶۰ درصد تصویربرداری هوایی دیوار تاریخی گرگان انجام شده و ادامه کار با توجه به شرایط آب و هوایی و اینکه باید زمین عاری از درخت و برگ باشد، در ماه های پاییز و زمستان ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5319825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha