۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۱۳:۳۸

مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد:

رشد 3 درصدی اعتبارات هزینه ای میراث فرهنگی در بودجه 90

رشد 3 درصدی اعتبارات هزینه ای میراث فرهنگی در بودجه 90

مرکز پژوهشهای مجلس اعلام کرد: مجموع اعتبارات تملک سرمایه‌ای سازمان میراث فرهنگی در سال 90 نسبت به قانون بودجه سال 1389، 1/4 درصد و اعتبارات هزینه‌ای آن سه درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز پژوهشهای مجلس اعتبارات مربوط به بخشهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در قالب لایحه بودجه سال 1390 مورد مطالعه قرار داد و با اعلام این مطلب که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری متولی سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است، افزود: این بخش علاوه بر دستگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی است.

طبق این گزارش در لایحه بودجه سال 1390 مجموع اعتبارات سازمان 494 , 059 ,3 میلیون ریال برآورد شده است که نسبت به قانون بودجه سال 1389، 8/3 درصد رشد داشته است.

مجموع اعتبارات تملک سرمایه‌ای سازمان در سال فوق نسبت به قانون بودجه سال 1389، 1/4 درصد و اعتبارات هزینه‌ای آن 3 درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشترین رشد اعتبارات برنامه‌ای مربوط به اکتشاف باستان شناختی و تاریخی با میزان 638 درصد بوده که عمدتا متمرکز بر اعتبارات استانی است.

مرکز پژوهشها در ادامه گزارش خود با بیان این مطلب که اغلب ردیف‌های بودجه جز چند مورد با قانون برنامه پنجم توسعه همخوانی دارند، اضافه کرد: مواردی از برنامه‌ها که در بندهای ماده (11) قانون برنامه پنجم مانند بند «د» آمده در بودجه لحاظ نشده و بودجه در نظر گرفته شده برای بند «هـ» این برنامه‌ها نیز بسیار ناچیز است.

همچنین برای توسعه خدمات گردشگری روستایی که در ماده (194) قانون برنامه طرح‌هایی در نظر گرفته شده که در لایحه بودجه ردیفی برای آن در نظر گرفته نشده و در ذیل هیچ‌کدام از برنامه‌ها نیز به آن توجه نشده است.

کد خبر 1291736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha